Uten brød, stivelse, og sukker

Ang et liv uten brød, stivelse og sukker så går det kjempe bra. Jeg har har bakt mine egne brød. Jeg formet brøddeigen som små pannekaker og det er så kjekt. For ta for eksempel på fredag, da er det hjemme laget pizza på menyen her hjemme. Jeg tok to brød- kaker og la pizzafyllet og ost på, så det endte opp som verdens sunneste pizza. Oppskriften har jeg i hodet og dl målet har jeg mistet:-). Neste gang jeg skal bake så skal jeg notere ned hva jeg målene er. Men her er ett av produktene jeg har i brød/kakene mine:
Kokt Quinoa, og da koker jeg opp
såpass mye at jeg kan bruke det både
til brødene mine og til middag.
Idag har jeg spist kalkun, løk
brokkoli og ferdig kokt Quinoa.
Dette surret jeg i en gryte og
helte over fløte. Det ble veldig
godt.


Quinoa er klassifisert som en vegetabilsk protein som er lett å fordøye. Det har vist seg å være bra for nyrene og blære.  Quinoa har lenge vært en favoritt for veganere fordi den har alle de ni essensielle aminosyrer kosttilskudd. Lysin spesielt i avgjørende for å reparere kroppen. Den inneholder også magnesium, jern, kobber, fosfor og magnesium.

Ellers har jeg vært så si sukkerfri siden onsdag 12 januar. Ingen kunstige søtningstoffer heller. Men husk at kroppen oppfatter alt søtt som sukker. Så selv  sukkerfri brus er negativt for kroppen.

Legg igjen en kommentar

Filed under Lavkarbo og LCHF

Legg igjen en kommentar

