Helsekost shopping

Var innom Meny i Tønsberg i går.  Jeg går alltid forbi hyllene hvor de har mat som jeg blir tiltrukket av. Men plutselig blir jeg grepet at en kraft….. Der står melet mitt som jeg bruker masse penger på i helsekost butikken.

Jaggu har de Jytte mel på Meny. Jeg huket tak i butikksjefen og roset han for at de hadde tatt inn melet.  Han fortalte at det hadde de hatt lenge. Før hadde de opptil 5 sorter. Og jeg spurte om det tidligere hadde stått på nederste hylle og samlet støv? Noe han smilende bekreftet. Men uansett, det er jo mye billigere på Meny enn på helsekostbutikken.

Og ikke nok med Jytte mel. Så har Meny kastet seg på nøkkelhull bølgen. Men de har faktisk et reelt tilbud på havremelk.

Ellers må jeg si at jeg bruker endel penger hos helsekostbutikken. Mitt siste kjøp er

Prebiotic Fiber fra Pure Planet. Som inneholder:

Linfrø (Linum usitatissimum) 6300 mg

Psyllium Husk (Plantago ovata) 1800 mg

Riskli (Oryza sativa) 1800 mg

Activated Barley™ (Hordenum vulgare) 1500 mg

Eplefiber (Malus sylvestris) 1100 mg

Akasiegummi (Acacia senegal) 900 mg

Inulin – FOS (FruktoOligoSakkarider) 500 mg

Arabinogalactin Fiber Aid 500 mg

Fennikel frø (Foeniculum vulgare) 450 mg

Chia frø (Salvia hispanica) 416 mg

Amaranth spirer (Amaranthus spp.) 250 mg

Kamut spirer (Triticum teranicum turgidum) 250 mg

Quinoa spirer (Chenopodium quinoa) 250 mg

Spelt spirer (Triticum spelta) 250 mg

Ananas pulver (Ananas comosus) 200 mg

Valnøtt (Junglans regia) bark, blad og frukt 100 mg

Glucomannan (Amorphopallus konjac) 100 mg

Jeg bruker denne i Shaken min om morgenen sammen med Havremelk. Jeg har oppi litt ekstra proteiner og Hamp frø  og Udo Choice fettyrer.

 

2 kommentarer

Filed under Tips

2 responses to “Helsekost shopping

  1. Takk for tips ang Meny! Vi handler mest på ICA (har bedre utvalg på disse kanter..), så jeg hadde jo sikker aldri oppdaget at Meny tar inn Jyttemel!😀 (Og så håper jeg de har samme tilbud på havremelk…) Sendte mld til min mann om å ringe meg så fort han er ferdig m å trene – så skal jeg sende ham rett på Meny!😉

  2. Carita

    Har også begynt å bruke prebiotic fiber i mine smoothier, har ennå ikke merket noen store forskjeller men merker at det metter og er godt for kroppen🙂

Legg igjen en kommentar

