Lavkarbo+ vin= fredag

Når jeg inne på min egen blogg kan jeg se hva folk har søkt på på diverse søkemotorer via internett. Og det slår aldri feil at når det er fredag så er det mange som søker på lavkarbo vin, Gi vin, glykemisk indeks vin, rødvin gi, sunn vin osv.

«Tørr hvitvin og rødvin har GI lik null, fordi de inneholder ikke karbohydrat. Litt vin (1-2 glass til maten) har positive helseeffekter. Dette gjelder ikke hvis det blir «for mye av det gode» (Fedon Lindberg)
Så da er det sagt. Fedon mener at 1-2 glass vin til mat med  lite karbohydrater kan være sunt. Så det er lov å ta litt vin i kveld folkens. Men om du ikke tar vin denne helgen, så er det ikke lov å spare til neste helg og ta 4 glass. Det er ikke det Fedon sier🙂

Castrillo Montroy Reserva  fra Spania skal være et godt alternativ. «Som en smak profil, kan røde frukter som jordbær og kirsebær dominere – men med en rustikk kant. Mange viner laget av Tempranillo vil tilbringe noen år på fat og flaske før de når forbrukeren» sier nettsiden http://www.cellartracker.com

God fredag

2 kommentarer

Filed under Lavkarbo og LCHF

2 responses to “Lavkarbo+ vin= fredag

  1. Jeg trodde det var høy GI på all alkohol – så feil kan man ta..😉 Har ikke så mye å si akkurat nå da – er gravid og holder meg langt unna slikt for tiden😀

    • Jeg vil jo si at det er GI i all alkohol. Og vin er jo ikke noe som er livsviktig å få i seg.
      Men jeg skjønner at folk er opptatt av det så da kan man poste et innlegg om hva f. eks. Fedon sier om saken.
      Men det er nok lurt å å spise mat med lav GI samtidig🙂

Legg igjen en kommentar

