Diplom som Biopat

For ca 5 år siden bestemte jeg meg for å finne på noe nytt. Jeg hadde lyst til å utdanne meg innen helse men syntes ikke det norske tradisjonelle helsevesenet var tiltalende for meg. Google er kjekt å ha, for jeg googlet en god del før jeg kom over denne siden. Jeg syntes BIOPATI hørtes ut som noe jeg kunne gå god for. Biopati kommer av det greske ordet Bios = liv og Patos = følelse, lidelse, sykdom. Biopati er en naturmedisinsk, helhetlig analyse- og terapiform som kombinerer amerikansk biologisk medisin, tysk immun- og symbioseterapi og skandinavisk naturmedisin, som jo har sterke innslag fra østen.

Jeg søkte på skolen og startet opp høsten 2006. Har vært i full jobb hele tiden og har prioritert litt annerledes enn jeg gjorde før jeg startet på skole. Det  det var kjempe spennende fra første stund og lærerne og mine med elever var kjempe hyggelige. 

Vi har lært så mye.

På timeplanen hadde vi: Naturmedisinsk filosofi, ernæringsterapi, psykologi og selvutvikling, urtemedisin, symbioseterapi, irisanalyse, tungeanalyse, fotsoneterapi, øreakupunktur, kinesiologi, biopatiskstrategi og  VEKS-fag.

Det har vært avsluttende eksamener og innlevering oppgaver etter hvert fag. Siste halve året har vi hatt praksis tid. Det er alltid veldig spennende hvor vi virkelig får prøvd ut alt vi har lært. Det aller siste vi hadde var skriftlig hoved eksamen og praktisk eksamen. Og om det ikke var nok med det så har vi hatt en hovedoppgave/fordypning oppgave.  Jeg skrev om » Fiber og tarmhelse» .

Og nå kommer det som jeg egentlig skulle fortelle. Trommevirvel……..

 

Jeg fikk beviset i posten på fredag. Jeg burde vært å hentet det selv på skolen men det passet seg ikke slik.

Beviset på at jeg er BIOPAT.

Er veldig fornøyd med meg selv om dagen.  Har hentet frem noen av notatene fra forelesningene mine og her står det mye nyttig. Eksempelvis fra en forelesning om vitaminer og mangel av vitaminer:

» Sprekker i munnviken – jern, folinsyre, B2 og B6.      PMS – zink, magnesium, B6.        Eksem, tørrhud – zink, fettsyrer.

Fra en annen forelesning:

«Candida er en allergi som utløses av soppen Candida albicans. Medikamenter, stress og dårlig kosthold kan føre til overflod av candida sopp. Både oralt og vaginalt. Oralt/munn – trøske – belegg  på tunge. Vaginalt – unormal utflod, kløe og sårhet. Overvekst av Cabdida kan føre til en rekke helseplager bl.an. vektøkning, irritabel tarm, humørforstyrrelser,tretthet,og hang etter spesielle matvarer, kviser,allergier, angst, depresjoner, migrene, mangel på konsentrasjon og mottakelig for infeksjoner. NB: ikke sukker, mer melkesyre bakterier ( helsekost), mer hvitløk og olivenblad eatrakt (helsekost)»


Jeg kommer tilbake med mer Biopati. Sees snart igjen

 

 

5 kommentarer

Filed under Biopat

5 responses to “Diplom som Biopat

  1. Gratulerer! 🙂 Da sitter du inne med mye nyttig kunnskap! Takk for at du vil dele litt med oss 🙂

  2. Une

    Dette hørtes veldig interessant ut! Gleder meg til å følge med!!

  3. Gratulerer så mye! Spennende! 🙂

Legg igjen en kommentar

