Syk, sykere, sykest

Jeg har fulgt med mange blogger det siste året som omhandler helse og livsstil. Har lagt merke til at mange forteller at de blir syke etter at de endret livsstil. De forteller at de blir forkjølet, vond hals og gamle betennelser blusser opp igjen.

Og mange er selvsagt skuffet over at det kommer etter at de har vært flinke med kosthold, stumpet røyken og begynt med trening. Det skjønner jeg godt. Jeg har opplevd dette selv etter at jeg begynte med min livsstil endring. Jeg startet 12 januar 2011, om noen skulle lure.

Alle har sett en eller flere filmer med Jurassic Park.

Også ser du for deg scenen i filmen hvor du bare ser et glass med vann og vannet beveger seg og samtidig hører en «dump» lyd i det fjerne. Altså skjønner jo vi seerne at  dinosaurene kommer. Sånn har jeg det med ei tann nå om dagen. Som har ligget «brakk» lenge. Jeg kjenner liksom dunket når dinosaurene kommer. Jeg hadde litt trøbbel med den for mange år siden og tannlegen sa at jeg skulle vente å se. Joda,  jeg ventet, og plutselig var det helt greit med tanna. Men nå, etter over 2 mnd med sunn livsstil begynner tanna å krangle igjen. Og nå skal jeg fortelle dere hvorfor dette skjer:

For det første har kroppen hatt nok med å holde hjula i gang når jeg har pøst på med sukker, hvetemel og annet usunn junkfood. Kroppen har hatt så mye å gjøre at den måtte kapsle inn betennelsen( i tanna) for den har jo ikke tid med sånn tull nå. Kroppen har nok med å omsette sukker, klissete hvetemel osv . Men som  jeg ikke putter så mye rart i kroppen har den plutselig tid til ta frem den innkapslede betennelsen i tanna og skal prøve å gjøre noe med den selv.

Men det betyr jo bare at kroppen er på rett vei. Den begynner å rydde opp i alt som er gjort feil tidligere. Og da er flott å hjelpe til med vitaminer, mineraler og urter. Og fortsette med den gode og nye livsstilen. Da er Chrolella en flott ting å ta. Og urten mariatistel (Silybum marianum), leverens beste venn. Og leveren er avgiftnings organ nr 1. Og den trenger ofte hjelp.

 

5 kommentarer

Filed under Biopat

5 responses to “Syk, sykere, sykest

  1. Une

    Veldig godt poeng! Og oppklarende…. Har selv hatt lignende erfaringer.

  2. Jeg fikk influensa i januar etter jeg la om kostholdet igjen etter to måneder med altfor mye drittmat før og i julen… Var en eller annen som sa til meg at det ikke var så rart at jeg ble syk noen uker etter jeg ble kjempesunn igjen og det du skriver bekrefter jo dette… Logisk nok i grunnen 🙂

Legg igjen en kommentar

