Bli med på en test

Da jeg gikk på skolen for å utdanne meg til Biopat så hadde vi øre akupunktur som en del av pensum.
Det er igrunn veldig spennende dette her med øret. Alle kroppens indre/ytre organer, kjertler, skjelett osv har refleks soner i øret, og ved nåle-, laser- eller el-stimulering av punktene påvirke kroppens funksjoner.


Men nå skal jeg vise dere en måte dere kan praktisere litt øre- sone terapi på dere selv.

Reis deg opp og stå på gulvet med beina samlet og ta ned mot gulvet. Uten å bøye knærne.

Ikke press ned, denne øvelsen er  kun for å se hvor langt ned du når til gulvet. Noen kommer kun ned til kne leddet mens andre når lengre ned.

Så reiser du deg opp og masserer hardt og grundig ørene dine fra toppen og rundt hele kanten ned til øreflippen (ca en fingernegl bredde) Dette kan være ubehagelig og jo vondere det er jo flere plager har man som regel i kroppen.  Nå masserer du refleks sonene for muskler og skjelettet. Øret blir rødt og varm, det er bare fint. Er det litt vondt kanskje? Det gjør ingenting🙂

Sånn, nå skal du prøve å bøye deg fremover igjen og se om du kommer lengre ned denne gang. De fleste gjør det. Hvordan gikk det? Var det noen forandring? Fortell meg hva som skjedde.

Tips til alle som trener: Øre massasje før og etter trening

Tips til alle og en hver: Øre massasje før du går i dusjen om morgenen.

Dette er kjempe fin måte å vekke både muskler og skjelett sammen med vårsolen.

17 kommentarer

Filed under Biopat

17 responses to “Bli med på en test

  1. spennende! Er veldig gravid for tiden, så tror ikke jeg skal bøye meg så mye ned og fram akkurat nå, men gleder meg til å lese hva de andre skriver!🙂

  2. SPennende, det skal jeg prøve🙂

  3. Jeg merket ingen forskjell på hvor langt jeg kom😛 Men gøy og prøve, ørene ble iallefall vonde og varme😉

    • Det var synd🙂 Det med at du skulle ta i gulvet var bare for at du skulle se hvor virkningsfullt selve massasjen var. Men forsett med å massere ørene🙂

  4. Interessant!! Må teste denne øremassasjen😉

    Jeg har vært på kurs gjennom jobben og lært NADA-øreakupunktur. Har veldig god effekt på mange av de rusavhengige jeg jobber med og jeg får praktisert det masse både på jobb og privat. Skulle gjerne lært flere punkter også…😉

  5. Spennende, jeg skal prøve! Jeg❤ øreakupunktur! Jeg bor forresten i Horten jeg også🙂 Er du utdannet ved Tunmed?

    • JA der kan du se, Vestfold navle – Horten. Jeg er utdannet Akademiet for Biologisk Medisin i Asker. Sjekk ut nettsiden http://www.biomedisin.no
      Nå har skolen i inngått et samarbeid med Tunmed🙂
      Og du, takk for at du linket til meg. Det var veldig hyggelig og virkningsfullt🙂

  6. DETTE skal jeg prøve! Yeah!

  7. Jeg testet dette og kom faktisk lenger ned. Mindre stiv i kroppen andre gang jeg bøyde meg…morsomt. Jeg har en venninne som driver med NADA (i hovedsak på rusmisbrukere) og jeg har fått det noen ganger. Så utrolig deilig for kroppen. Digger det! Så denne øvelsen skal jeg jammen gjøre på med selv hver morgen!

  8. Une

    Interessant! Jeg kom ikke lenger ned, men det var godt å få myket opp ørene litt🙂

  9. Tilbaketråkk: Smått om helse | Fristende lavkarbo

Legg igjen en kommentar

