Fredags shopping på Helsekosten

Det er fredag og klar for helg. men måtte en liten tur innom Life helsekost før jeg dro hjem fra jobben.

Jeg var mest ute etter Atkins barer og disse to kjøpte jeg. De var visst nye, sa damen i butikken.

Den første heter cappoccino nut og den andre heter chocolate chip crisp. Men jeg fant enda en sort som jeg kjøpte med meg hjem.

Denne baren heter Vibrant living fra Alternativ Mat a/s. Dette er en aprikos og mandel bar.

Ellers kjøpte jeg Urten Mariatistel fra Soleray. Den skal min mann få. Han trenger litt ekstra boost til leveren sin. Ikke det at leveren er syk. Men den er i ubalanse og da trenger den litt ekstra hjelp fra urten. Jeg skal på fest i morgen og tror jammen jeg skal ta 2 stk til frokost og 2 stk før jeg går til sengs etter festen. Da tipper jeg at jeg våkner søndag morgen kvikk og rask som bare det, selv etter 1-2-3-4 glass rødvin. Jeg pleier å ta litt ekstra B vitaminer før en fest også. Men denne gang er jeg dobbelt sikret. For nå skal jo urten hjelpe leveren til å kvitte seg med alkoholen. Jeg blir som regel aldri fylle syk. (Bank i bordet)

Men jeg kjøpte også noe annet kjempe spennende. Bach blomster remedier.

Denne heter Rescue Remedy. Denne er også til min mann. Det er dråper som skal dryppes på tungen om man føler ubehag, redsel, nervøsitet, stress og anspenthet. Dråpene fra Bach kan hjelpe til å få balanse i kroppen ved slike ubehagelige opplevelser. Dette står i en bok  om blomster remediene: «Når din hjerne er overaktiv, så ta en dose (4 dråper) og gjenta det flere ganger før du går til sengs om kvelden»

Men å handle i helsekost butikk i Norge er ikke billig. Måtte ut med 470,-  Jeg må nok snart innom Iherb å sjekke opp produktene på den nettsiden. God fredag kveld.

3 kommentarer

Filed under helsekost

3 responses to “Fredags shopping på Helsekosten

  1. Det koster penger på helsekost ja, men gøy er det 😉 Kan du skrive litt om Bach Rescue Remedy når mannen din har fått prøvd den? Jeg har vært nysgjerrig på den selv, men prisen har stoppet meg fra å prøve. Ser de har den til en ok pris på iHerb da 🙂

    • jeg pleier å ønske meg penger til bursdag og de bruker jeg oftes opp på helsekosten 🙂 Datteren min har prøvd Rescue Remedy og fra å helt hvit i ansiktet av engstelse for å ta en blodprøve til å smile syntes det gikk greit 🙂

  2. the atkins bars are pretty good but its always important to check the labels for the bars with the lowest simple sugars!

Legg igjen en kommentar

