Bøker til glede

Min eldste datter har flyttet for seg selv og det ble et ledig rom i huset. Og tenkte kjapt «at det tar jeg».  Så jeg satte inn et skatoll med hyller og med skrivebord. Og ryddet i gamle papirer, skolesaker og i mine bøker. Det er noen bøker kan man si

Jeg kjøpte meg hørselvern da jeg gikk på skolen. Det var liksom ikke lett for familien å skjønne at jeg var opptatt på kveldene med oppgaver eller at jeg bare leste. Men med hørselvern så syntes det på meg at jeg var opptatt også hørte jeg ikke så mye heller. Så det funket kjempe fint.

Mine flotte smoothies bøker. De er jo bare en fornøyelse å bla i . Jeg må nok innrømme at jeg bruker ikke oppskriftene men ideene og inspirasjonen derimot kommer sammen med bøkene. Jeg har to bøker av Thorbjörg Hafsteinsdottir. Spis deg yngre og 10 år yngre på 10 uker. Han som har oversatt boka 10 år yngre på 10 dager skjønner ikke selv hva han skriver om. Jeg googlet mannen og han hadde tidligere oversatt reisebøker og barnebøker. For man oversetter ikke kidney beans til nyre bønner osv. Det var flere steder i den boka som jeg måtte virkelig se en gang til hva som sto. Men i den boka Spis deg yngre er det mye bedre.

Helseguiden av Dr  Paul Clayton er absolutt en bra bok å ha. Ellers har jeg fått bøker, kjøpt noen på salg og noen har kjøpt på loppetorv. Så det er ikke alle som er like spennende men det har hendt at jeg har funnet noe nyttig i de minst leste bøkene også.

Her ligger de store bøkene. Den røde Optimal Næring er dansk. Flott bok men litt vanskelig å finne fram i. Den grønne permen under den røde boka er produkt katalog fra Solaray. Den sorte som heter Menneskekroppen. Det er en kjempeflott bok om selvsagt menneskekroppen. Men Näringsmedicinska uppslagbok  er til å anbefale. Der står ALT. Lurer jeg på noe om …………salt og pepper så finner jeg det der. Vitaminer, syre og base, kosthold osv. Medisinske urter er også et «must»om man liker urter. Vi flyttet inn i huset vårt for 2 år siden. En diger klatre busk hang på veggen og jeg lurte på hva dette var. Dykket ned i urte boka og det var Humle. En beroligende urt som virket  søvndyssende.

Ellers har jeg masse bøker som jeg kjøpte i via skolen. Flotte bøker om Naturmedisinsk filosofi, urter, immunterapi, irisanalyse osv. Bøker er med andre ord gøy. Og spennende. Boka om Det Erotiske kroppspråk er en av de bøkene jeg har fått i gave, veldig mye i bruk, nærmest utslitt……..

6 kommentarer

Filed under Litt av hvert

6 responses to “Bøker til glede

  1. Une

    Takk for gode tips! Den urtemedisinske boken har jeg lyst på. Mannen min er helt hekta, kanskje han skal få den på et tidspunkt🙂

  2. Å jeg elsker bøker😀 Mange spennende du har her. Etter å ha lest innlegget ønsker jeg meg flere blant annet medisinske urter!! Takk for tips!

  3. Så deilig med sitt egen bibliotek! Den urteboka høres interessant ut ja!

Legg igjen en kommentar

