Spireboks

Idag var jeg innom Oasen hagesenter. Skulle kjøpe litt planter og jord.

Men jeg fant noe annet spennende også. En spire boks og den ser igrunn ganske fin ut. Se her .

Den ser mye enklere ut enn den jeg har fra før. Jeg har en annen boks i tre etasjer men er ikke spesielt glad i den. Så i det siste har jeg spiret i dørslaget i vasken på kjøkkenet til min mann store fortvilelse.

Men nå skal det bli bedre, håper jeg.

Jeg kjøpte spire frø også. Så nå skal jeg spire broccoli og reddik. Jeg gleder meg allerede. Spesielt til broccoli spirene for det har jeg aldri smakt før. Jeg syntes frøene var dyre. Jeg betalte over 30 kr pr pk med frø og det var bare ca 20 gr frø.

SÅ KOM MED TIPS HVOR JEG FÅR KJØPT BILLIGE FRØ.

God spirende lørdag

8 kommentarer

Filed under Tips

8 responses to “Spireboks

  1. Jeg har lenge tenkt på dette. Elsker reddikspirer men det er så dyrt å kjøpe ferdig. Hvor mye kostet boksen?

    iHerb har frø 😀
    http://www.iherb.com/Now-Foods-Broccoli-Seeds-4-oz-113-g/11256?at=0
    http://www.iherb.com/Frontier-Natural-Products-Organic-Whole-Radish-Seed-16-oz-453-g/31158?at=0

  2. Det var ikke dyrt, jett om jeg skal på Oasen i morgen 🙂 Takk for tipset, jeg har vært på utkikk etter et tilskudd til det ene spireglasset jeg har.

  3. Jeg har også kjøpt brokkolifrø på iHerb. Jeg har ikke spireboks så jeg bruker en stor sil som jeg setter over den lille kummen ved vasken, samme som du gjør i grunnen. Fungerer fint på de spirene jeg pleier å spire 🙂

Legg igjen en kommentar

