Gardermoen flypalass / plass

Idag er jeg på reise. Turen går nordover til mine besteforeldre hvor min farmor fyller 80 år idag. Hurra for farmor. Jeg skal til Melbu Vesterålens perle.

http://www.melbu.com/

Jeg tok toget fra Tønsberg til Gardermoen og det var mange som hadde begynt påskeferien allerede. Da det gjaldt planleggingen med mat så spiste jeg frokost før jeg dro hjemme i fra. Og hadde med nøtter og diverse barer i veska.

Også trodde jeg at det skulle være enkelt å få seg noe å spise på Gardermoen. Men så mye wienerbrød og pølser har jeg ikke sett maken til.

Tilslutt fikk jeg meg en selvlaget salat med masse godt i. Masse proteiner og grønnsaker. Er dere klar over at ei flaske norsk vann koster over 30 kr.

Jeg husker en av lærerne på skolen min sa en gang om du ikke ønsket å ta inn over seg alle inntrykkene som du møtte på din vei så skulle man ta på seg et mentalt forkle.  Hun fortalte at man skulle late som om man tok på seg et bly forkle og mentalt lukke «omverden » litt ute. Og med det hun mente at man blir veldig tappet på flyplasser , kjøpesenter, store selskaper osv. Det er mange mennesker og mange inntrykk som kunne gjøre en helt utslitt. Og sånn føler jeg meg akkurat nå. Det er masse folk, varmt, høyt lydnivå osv. Men jeg glemte å ta på meg «bly forkleet».  Og nå er jeg rosa i ansiktet, litt tett i toppen, svett, vondt i magen og hjertebank.

Men om noen timer sitter jeg 150 mil unna og kan slappe av. Og feire farmor sin 80 årsdag.

Når jeg spør henne hvordan hun holder seg så ung og frisk så svarer hun «Fersk fisk» på kav nordlandsk.

Dere hører fra meg i morgen igjen. God kveld til alle.

 

 

 

10 kommentarer

Filed under Litt av hvert

10 responses to “Gardermoen flypalass / plass

  1. Du legger nok mye mer merke til søppel-maten nå enn før du begynte å forstå selv. Har hatt din opplevelse mange ganger. Jeg selv bruker ikke blyforkle, men et egg (mye lettere) for beskyttelse, og trenger det virkelig når jeg er sånne steder. Kos deg med farmor!

  2. Inger

    Supert å tenke på det blyforkleet.
    Vi trenger det noen ganger når inntrykkene blir for mange.
    jeg trenger det også i familieselskaper, synes det kan være tøft mange ganger.
    Men høres ut som en nydelig farmor du har , heldige deg.

    • Ja jeg kjente det virkelig i dag. At jeg burde tatt på meg «bly forkleet» men da jeg kom til min 80 år gamle farmor var hun så glad og jeg ble enda gladere 🙂

  3. sundforsjov

    Rigtig god tur – jeg håber, du får en dejlig fødselsdag hos farmor 🙂 Du kan også forestille dig, at du danner en cirkel af beskyttende og healende lys omkring dig, så du ikke suger så mange af de andre energier til dig. KH Charlotte

    • Det nok mange måter å beskytte seg på. Jeg skal og må huske det til neste gang. Og det er bare noen få dager så skal jeg reise 150 mil sør igjen. Takk for tips 🙂

  4. Håper turen gikk bra. Jeg blir veldig tappet slike steder så jeg skal prøve noen av tipsenen her neste gang. På gardemoen er det ikke mye bra mat…og vannet er det ranspris på!! Kooooos deg hos din farmor 😀

Legg igjen en kommentar

