» Sånn går no` daga`n»

Sitter her i stua til farmor. Det regner ute, klokka på veggen tikker og slår. De gamle sover middag kl er 1700.

Men plutselig ser jeg en kalender på veggen og den ser fin ut. Det er Karsten Isachsen sin kalender » Dagens Karsten»

Dagens Karsten. 365 gullkorn fra Karsten Isachsen - Karsten Isachsen

Den sitter jeg og blar i  nå og jeg smiler for meg selv.

» Alle er kloke. Noen før og noen etterpå»

» Det er klokt å holde munnen lukket hvis du er på dypt vann»

» Hvis jeg regner med at folk er hyggelige, så er de gjerne det»

» At noen føler seg mindreverdige, må være fordi en annen føler seg merverdig, men det er jo et ord som ikke finnes»

» <<For å være helt ærlig>> er et fryktelig uttrykk, det er verre enn å banne, for da sier jeg jo samtidig at jeg ellers ljuger hele tiden»

» Når folk sier til meg << Du ser godt ut>> blir jeg litt usikker – ser det ut som jeg trenger en oppmuntring ? »

» At en klokke er vanntett, betyr at kommer duggen først inn, så kommer den aldri ut »

Det er hele 365 gode gullkorn i kalenderen til Herr Isachsen. Visste ikke at han var så festlig , jeg.

Det er ikke lett å følge et lavkarbo kosthold når man er hos sine besteforeldre.

Det er brød og poteter som står øverst på kosthold listen her i huset. Men det går greit, det var 2 grov brød med laks til frokost og grønnsak suppe til middag. Også blir det noen kaker til dessert nå snart + kaffe. Huff huff 🙂

Det blir noen dager nå med mer karbohydrater enn vanlig, men det får stå til. Vi har det veldig hyggelig og de er så søte.

Og full innskjerping på mandag igjen 🙂

4 kommentarer

Filed under Tips

4 responses to “» Sånn går no` daga`n»

  1. Kos deg i nord! Utrolig feslige «visdomsord», jeg må le!
    God helg 🙂

  2. morsomt 😀 kos deg!!

Legg igjen en kommentar

