Granateple frø

Er fortsatt på Melbu. Det skal sies at det ikke mange butikker her. Men jeg pleier alltid å være innom alle butikkene hver gang jeg er på nord Norge tur. Og på min runde så blir det litt shopping. Det er viktig å spre pengene utover landet 🙂

Jeg var innom en innvandrer butikk og fant noe så spennende som tørkede granateple frø. Er alltid nysgjerrig på matvarer som dette. Tenkte med en gang på at de kunne være spennende å male opp og bruke dem til baking.

Jeg åpnet pakningen og smakte på dem og de var syrlige, litt harde men akk så sunne. Og veldig gode. Rene godteriet. Og selve frøet er et fantastisk fiber tilskudd.

Sånn ser de ut. Jeg har dessverre ikke kaffekvern, for det ser jeg at jeg trenger nå. Men jeg har en stor stein morter.

Og  jo mer jeg tenkte på disse frøene så gikk jeg tilbake og kjøpte noen pakker til. Kjekt å ha. Det hadde vært typisk at de ble veldig vellykket i en kjeks eller noe også fikk jeg ikke tak i fler. Men nå har jeg 4 pk a 100 gr.

Kanskje som sjokoladefyll? Om noen har gode ideer så kom med dem. Jeg gir bort en pakke til dem som har en god idè å dele med oss.

Jeg kjøpte en liter med granateple juice også. Den skal jeg røre ut mitt «grønne pulver » ut i.

Pengene sitter litt løsere når man er på tur. Og jeg er litt svak for te utstyr.

Denne teposen kjøpte jeg på Tilbords på Melbu. En metall tepose som kan åpnes i bunnen og fylles med løs te.

Jeg gleder meg til å fylle den opp med min Ginko Biloba te som står i skapet mitt hjemme. Har forøvrig mange sorter løs te hjemme. Så jeg skal lage min egen blanding, jeg. Det kommer til å bli bra.

God søndag til deg.

10 kommentarer

Filed under Tips

10 responses to “Granateple frø

  1. Å det må jeg se etter 😀 Granateple er jo super sunt! Ser for meg at de blir veldig gode i rå sjokoladen min http://sunnfamilie.net/2011/04/10/supergod-ra-sjokolade/
    Kanskje de kan bløtlegges litt for å bli litt mykere og strø på salat. Eller brukes som te. Ha de i smoothies eller som strø på hjemmelaget is. Eller inni hjemmelaget is av frossne bær og avokado. Eller ha de i lavkarbo-muffins.

    Teposen er jo genial 😀 Ha en super duper søndag!!!

  2. For en fantastisk tepose 😀

    Granateplefrø hørtes spennende ut! Jeg har lenge tenkt på å prøve anettes oppskrift på krokan (http://mjuuugly.blogg.no/1296568055_krokan.html), og jeg ser for meg de kunne gjort seg godt i den. Jeg elsker kombinasjonen av søtt og syrlig 😀

  3. Hei! Deler din glede over å gå i butikker i fremmede byer, og er enig i at pengene sitter løsere. Hadde jeg eid en pakke granateplefrø, ville jeg malt dem opp og hatt dem i yoghurten min. Eller rullet sjokoladekulene i det.

  4. Oj – det er det jeg sier – innvandrerbutikker er gull! Finner alltid noe gøy der 🙂

  5. Hva med og koke te på granateple frøene? Eller male dem opp og bruke som surt pulver godis?

Legg igjen en kommentar

