Påske ferie i Gøteborg

Da folk  spurte meg hvem, hva og hvor i påsken så svarte jeg familien, asfaltpåske og Gøteborg.

Altså er jeg i Gøteborg og ferierer påsken på asfalten sammen med familien. Vi bor på Novotel. Flott hotell, billig (fikk et pakketilbud for noen mnd siden) og helt ok beliggenhet.

Vi ankom  Gøteborg på torsdag og siden Skjærtorsdag ikke er en hellig, hellig dag her i Sverige så var vi en runde i sentrum før vi ankom hotellet på ettermiddagen. Da ble rommet, nærområdet og sauna testet ut. Og sauna  er alltid like gøy, man har liksom bestemt seg for å ta badstu lenge (minst en time) men orker jo ikke mer enn et kvarter. Slik ble det denne gang også. Rød som en tomat, svimmel og ikke minst varm ankom vi rommet. Og sengen ble neste mål den kvelden.

Vi har med oss sykler og i dag Langfredag har vi syklet rundt om i små gatene i Gøteborg. Men først må jeg si at ♥12 åringen min og jeg har trimmet på trimrommet på hotellet. << smiler>> Kanskje jeg skal ønske meg en tredemølle til min bursdag ?<< smiler enda mer>> Men det var gøy.

Og det skal sies av vi trimmet nesten en time og så syklet vi rundt om i Gøteborgs gater i ca to timer. Og etter det så hadde vi piknik ute i det fri. Kalamata mini oliven er kjempe gode. Ikke så salte som de spanske og de er små og derfor bedre smak.Det finnes mange sorter Kalamata oliven og nesten alle er like gode.Anbefales på det sterkeste.

I cola flasken er det rødvin. Ellers er det rug kjeks og ost og selvsagt mini oliven fra Kalamata. Til dessert jordbær og  physalis.

Mens jeg skriver dette innlegget minnet min ♥12 åring på at jeg hadde sagt at vi kanskje skulle ta en tur på trimrommet senere i dag. Og det er liksom . Bloggingen ble satt på pause en halvtime og ned på trimrommet igjen.Jeg løp/gikk fort i ca 20 minutter. Utrolig hvor mye jeg har trimmet i dag, hurra for meg. Det blir mer trim i morgen. Både på trimrom og sykling til Haga bydel i Gøteborg. God fredag.

4 kommentarer

Filed under Litt av hvert

4 responses to “Påske ferie i Gøteborg

  1. Pia

    Vi kom akkurat hjem fra et par dager i Sverige – kjekt med åpne butikker;)
    12-åringer er spreke, ja, har en sprek variant her også.
    Ha en fortsatt fin påske!

Legg igjen en kommentar

