Hvorfor avgiftning ?

Kroppen vår avgifter seg selv hele tiden og det er kjempe flott. For hadde den ikke gjort det så hadde vi blitt veldig syke. Men når det er sagt så blir noen av oss syke allikevel. Og det kommer ofte av at kroppen er overarbeidet. Og noen ganger blir det litt for mye, selv for en tilsynelatende sterk kropp. Den daglige avgiftningen som kroppen selv utfører kan lett forstyrres av : stress, forurensning, usunn mat, usunn drikke, medisiner, røyking, tilsetningstoffer(e-stoffer),syreoverskudd,uønskede mikroorganismer  og andre giftstoffer.

Derfor vil jeg ta en uke med avgiftning av min egen kropp. Kroppen skal rett og slett få ferie fra matvarer den eventuelt ikke burde ha fått. Det blir på  en  uke med utrensning og en myk overgang til delvis fast føde. Og sukker, hvetemel og annet usunn mat skal vekk fra kostholdet.

Jeg har jo holdt meg unna sukker, hvetemel en god stund men har hatt små tilbakefall innimellom. Så jeg er på god vei. Det kan hende at kaffe blir et savn ♥

Noe annet jeg har holdt på med ca i 1 år.

Tørrbørsting av kroppen ( jeg gjør ikke dette hver dag men ca 3 ganger i uken)

Og det gjør jeg om morgenen før jeg dusjer.

Da begynner jeg å børste fra anklene og oppover benet både foran og bak.

Rumpa, siden/ ribb beina og så langt jeg kommer bak på ryggen får en omgang med børsten.

Magen børster jeg i sirkler med uret retning ( for å få fart på magen, har hørt om man gjør omvendt så blir det forstoppelse. Men har ikke prøvet det)

Deretter børster jeg armene fra skuldrene og ned.

Lymfesystemet blir skikkelig stimulert. Lymfevæsken er det viktigste maskineriet for å skille ut uønskede stoffer fra kroppen.

Dette bruker jeg ikke særlig mye mer enn 5-7 minutter på.  Og etterpå tar jeg meg en dusj.

Skal si at kroppen er skikkelig klar for jobb, rød og fin som den blir, he he he.

7 kommentarer

Filed under Tips

7 responses to “Hvorfor avgiftning ?

  1. Fint innlegg🙂 Lykke til med utrensning😀

  2. Gleder meg til oppdateringer underveis!🙂

  3. Carita

    Har tenkt å ta en detox uke, men har ennå ikke kommet igang. Enten så mangler man noe eller så føler man ikke for det da. Men blir nok en sommer detox på meg, er litt lettere da🙂

  4. Lurt. Hvor har du kjøpt den børsten?

Legg igjen en kommentar

