Alt bra, så langt.

Jeg må bare si at avgiftningen går så bra. Nå er jeg på min 3. dag og etter «boka» burde jeg føle meg dårligere i dag enn de forrige dagene. Men neida i dag føler jeg meg kjempe fin.

Hva skjer når vi faster
Faste har en rekke virkninger kroppslig, mentalt og åndelig. Det mest opplagte er det som skjer med kroppen. Når vi slutter å spise viser kroppen at den ikke er som en maskin som stanser når den går tom for brensel, men kroppen finner andre måter å  ta til seg næring. I de første 3-4 dagene forbrenner kroppen det som allerede er i tarmsystemet av siste dager mat. Men etter denne perioden når kroppen har forstått at det ikke kommer mat på en stund, snur forbrenningsprosessen, og kroppen begynner «å spise av seg selv» .Kroppen er samtidig så intelligent at den forsyner seg først av det som kroppen har minst bruk for, som er overskuddsfett og særlig opphopete gift- og slaggstoffer i tarmsystemet, vev, ledd og indre organer.

Dagens juice: Fenikkel, ny kål, reddik,gulrot – deilig ♥

I denne prosessen skjer det også en kraftig utskillelse allerede fra de første dagene, hvor avfallsstoffer utskilles i blodstrømmen, i tarmsystemet og gjennom pust, urin og svette. Dette er sjeldent behagelig og kan medføre alt fra tretthet, depresjon, hodepine og  kvalme. Graden av utskillelsessymptomer er ofte i samsvar med mengden av avfallstoffer som kroppen i årenes løp har samlet opp. Heldigvis er det forbigående, og etter 3-4 dager kommer ofte en letthet i kroppen, gamle spenninger og smerter slipper taket og man føler perioder av intenst velvære. Men man bør ikke overvurdere velværen og inspirasjonen, fordi det vil også komme perioder av tretthet og sløvhet. Men den mest behagelige effekten er at sultføelsen vanligvis helt opphører etter dette, og det blir lettere å faste. Det å faste er vanskelig i starten og like vanskelig å avslutte.

Og jeg må si en ting til, jeg har vært på do og «gjort det store» hver dag . Jeg er svært fornøyd.

God lørdag til deg .

Har registrert bloggen hos Bloggurat


Legg igjen en kommentar

Filed under Avgiftnings uke

Legg igjen en kommentar

