Til glede…….

Mannen min sier at jeg er lett å glede. Og det er nok ganske sant.

For jeg blir glad over » rare» ting. Ta eksempelvis at jeg  spiret bokhvete, som jeg har funnet ut ikke er hvete. Og det ble jeg glad for.  Jeg la de spirede bokhveten i stekeovnen for å tørke dem. Og da jeg rett før jeg la meg å går ,tok de ut av ovnen og smakte på på det ble jeg kjempe glad over at det var så godt. Og da gledet jeg meg til å stå opp, for jeg hadde en plan for dem.

Og det spirede bokhveten ble omdannet til mel på få minutter i dag tidlig med min morter. Dette gjorde jeg for å lage mer næring til drikken som jeg skulle ha med på jobben.

Fra innlegget i gårJeg skal forsette en stund til med flytende føde men mer “tykkere konsistens”.


Jeg knuste Hampfrø med morteren min. Og blandet disse tre produktene (pre-biotisk fiber, hampfrø, husk) i en boks sammen med litt Herbalife pulver. «

Og da ble det  tørket spiret bokhvete i drikken også. Det smakte kjempe godt og mettet veldig bra. Og da ble jeg kjempe glad. Jeg har med pulveret mitt i en boks, og så har jeg med havremelk eller rismelk ved siden av. Og dette tar jeg flere ganger i løpet av dagen sammen med de andre kosttilskuddene mine.

Ellers har jeg spist fast føde i dag også.

Jeg bakte sellerirot i ovnen og moset det sammen med en klatt med meierismør. En nydelig sellerimos.  Litt kjøttdeig fra i går ble varmet opp og drysset over.  Deretter toppet jeg retten med hamp frø og himalaya salt. Den smakte kjempe godt. Synd jeg ikke har bilde.

Ha en forsatt glad kveld 🙂

8 kommentarer

Filed under Avgiftnings uke

8 responses to “Til glede…….

  1. Kjekt å se at humøret er på topp, selv etter en såpass heftig faste. Bra kroppen din belønner deg ved å pøse på med lykke-endorfiner.
    Spiret bokhvete har blitt en klassiker hos meg, bare må lage mer med en gang glasset begynner å tømmes 🙂

    • Ja, jeg skal lage slik at jeg har hele tiden i et glass. Humøret har i grunn vært ganske stabilt under fasten,men har kjent noen ganger at jeg har vært litt » nede» 🙂

  2. Une

    Det er en kunst å glede seg over de små tingene, og kanskje den viktigste egenskapen man kan ha? Gratulerer med endt fastekur, well done!! Glad hilsen og god natt!

    • Absolutt viktig å glede seg over små ting. Det er jo flest små ting her i livet. Jeg er fornøyd over meg selv etter endt fastekur. Det var en erfaring rikere. TAkk takk 🙂

  3. Fikk opp at du hadde skrevet et innlegg om tungen.. Men finner det ikke. Kanskje det har noe med den feilen som var i morges.. jeg sjekker inne senere 🙂

  4. Jeg har kjøpt en raw sjokolade-kokebok der forfatteren bruker spiret og tørket bokhvete (buckwheaties) i mange av oppskriftene. De blir sprø og gir en «crunch» som er god i sjokoladene.
    Moro at du hadde skrevet dette innlegget da jeg skal kjøpe hel bokhvete idag for å spire og tørke. 🙂
    Kokeboken heter Jessicas’s raw chocolate recipes, er kjøpt på amazon. Boken er nesten til å spise opp. Mange fristende oppskrifter.

Legg igjen en kommentar

