♥ Middag til en sulten skrott ♥

Jeg var skrubb sulten da jeg forlot jobb i dag. Så sulten at jeg «holdt  på å dø». Jeg hadde tatt med meg  alt for lite mat på jobb, også hadde jeg glemt flasken med linfrø olje hjemme, huff av meg.

Første stopp ble Rimi på vei hjem og jeg kjøpte et blomkålhode. Men jeg gjorde meg til kjeltring for 7 mandler. Jeg puttet  mandlene i munn og det hjalp godt for en sulten skrott 🙂 Nok om det.

Blomkålhodet endte opp som blomkålmos med meierismør. Himmelsk ….

Her har jeg stekt kylling filet og  1 stk tomat,  i ekte smør og en runde med nydelig Himalayasaltet mitt. Blomkålhodet fikk en runde i kokende vann og hilste etterpå på stavmikseren+ en stor klatt med ekte smør. Og de kjempegode hampfrøene drysset jeg på etterpå. For de tåler ikke høy varme  så de må ikke stekes. Dette smakte kjempe godt. Og enkelt laget. Jeg spiser en god del fett, men holder meg for det meste til sunne fettsyrer. Som linfrøolje som er i  flasken min. Jeg tok 1 ss olje etter maten også.

<a href="«>

2 kommentarer

Filed under Lavkarbo og LCHF

2 responses to “♥ Middag til en sulten skrott ♥

  1. Det så veldig godt ut 🙂

Legg igjen en kommentar

