Lavkarbo+Konfirmasjon

Når man er på lavkarbo livsstil, (jeg sier livsstil jeg, for diett er liksom litt negativt ladet hos mange) så er koldtbord i en konfirmasjon helt ypperlig. Her kan man fråtse i mat og styre  unna  brødet. Og som tilbehør kan man spise ekte majones og rømme.

Jeg har vært i konfirmasjon i dag og  Julie var en nydelig konfirmant.

Men tilbake til maten. Et koldtbord er fantastisk for oss som liker lavkarbo.

Røkelaks+ eggerøre= gode fettsyrer, gode protein kilder og bra vitamin kilde.

Reker+majones = gode fettstoffer og  protein kilder

Karbonader+ stekt løk= 6 gr karb pr 100 gr. karbonade, protein og 5,5 gr karb pr 100 gr stekt løk

skinke+potetsalat = 3 gr karb pr 100 gr skinke, protein og 12.3 gr karb pr 100 gr potetsalat.

osv, osv, osv

Slik kan jo holde på, for det var mye mat på koldtbordet. Men jeg spiste :

Ok, jeg innrømmer at jeg spiste en skive røkelaks og en bit eggerøre……Og en karbonade med ruccola salat også men ikke brød .

Og litt kake. Og en kopp kaffe og enda litt mer kake ♥

Se på det søte bord kortet. Flink du, Nina🙂

Legg igjen en kommentar

Filed under Lavkarbo og LCHF

Legg igjen en kommentar

