Ditt gode ansikt lyver aldri

Ansiktet ditt forteller mer enn du tror.

I følge Østens medisinske filosofer , er ansiktet delt inn i flere soner som igjen gjenspeiler de indre organene dine.  Det er ikke tilfeldig hvor de første markerte rynkene dukker opp. Det er jo naturlig å få rynker i en viss alder men om de kommer tidlig så kan det rett og slett være en svak organfunksjon. Og de første rynkene kan henvise til det svakeste leddet i vår helse. Og eventuelt noe man kan jobbe med selv. 

Fargene i dette ansiktet markere hvilke organer som gjenspeiler seg i fjeset. Og det er likt på begge sider.

RØD –  Under øynene viser til hvordan nyrene har det. Ofte blir man mørk under øynene når man er sliten eller trøtt. Og noen er mørk øynene bestandig og det forteller at nyrene sliter og trenger pleie. Mat intoleranse viser seg også ofte under øynene i nyre sonen.Blæren viser seg i det røde feltet i pannen. man kan se forandringer i den sonen i pannen om man er plaget med blærekatarr eller lignende.

GUL – Mave sonen ligger over kinnet og over nesen. Jeg selv får ikke ofte kviser men om de kommer så legger de seg inne i nese gropen. Og da har jeg som oftes litt trøbbel med magen i tillegg. Når jeg drikker alkohol trenger jeg ikke rouge  i kinnene for jeg blir som regel rød helt av meg selv. Og det er vel en reaksjon i magen på alkoholen. 

BLÅ-  Det store feltet som er merket med blått er lungene. Og det må jeg bare si til dere røykere, får dere kviser i ansiktet rundt dette området så prøver lungene å si i fra at nok er nok. Den andre smale blå streken viser tykktarm. Jeg må innrømme at jeg kikker på folks ansikter og mange mennesker får tidlig en dyp «fure» i tykktarm sonen. Og om jeg hadde spurt om de slet med fordøyelsen så  de hadde nok bekreftet det. 

GRØNN- Til venstre for øyet er det en grønn flekk og det er galleblære sonen. Og en annen ting jeg har langt merke til, det er utrolig mange eldre mennesker som har store brune «lever» flekker i dette området. Begynner man å store flekker i andre soner så kan det også være en indikasjon på ubalanser i organet som ligger i sonen. Den andre grønne flekken som ligger midt mellom øynene er lever. og hvem får ikke dype furer i pannen mellom øynene ? Men noen har den konstant og den indikerer at leveren er i ubalanse. Leveren strever med å avgifte kroppen.

ROSA – rosa sone over øyebryn indikerer sonen for hjertet. Stress kan sette merker på denne sonen. Og selvsagt hjertelidelser. Tynntarm sonen er over munnen og midt i pannen. Det er i tynntarmen at næringstoffene blir tatt opp. Og det kan ofte være ubalanse i tynntarmen og kroppen sliter med næringsopptaket.

ORANGE – Denne sonen er for hormonsystemet. Ofte i mens perioder får man kviser på hake området. 

Ansiktet forteller mer enn man tror, ja. Man kan se etter om huden i ansiktet er tørr på enkelte steder eller fet. Og flekker som kommer kanskje i liten skala og etter noen år så har flekken blitt større. Fet hud indikerer slimdannelse og stagnasjoner i organet. Tørr hud indikerer hete eller tørke i organet.

Ta en kikk i speilet og få en liten kikk inn i de indre organene ♥

<script type=»text/javascript» src=»http://blogglisten.no/c.js?id=30259″></script&gt;

31 kommentarer

Filed under Biopat

31 responses to “Ditt gode ansikt lyver aldri

  1. Spennende lesning. Takk for at du deler

  2. Så bra! Måtte bare dele denne med mine venner på facebook:)))

  3. Det var interessant. Sønnen min som har proteinintoleranse får lett kviser på nesen, og det er der maveregionen ligger. Det virker jo logisk. Den kan nok hende at det er mer han ikke tåler da.🙂
    Jeg får alltid kviser på haka før mens og har fetere hud på nesa, haken og kinnene.

  4. Mye sant i dette. Mange får for eksempel en kvise eller to i hakepartiet under mensen. Ofte på den siden eggløsningen skjer

  5. Interessant innlegg, Aila! Og hurra for at du fikk på bunaden din🙂

  6. Oj, her var det mye som stemte! Kjempespennende. Kan du si noe mer om permanente blå ringer under øynene?

    • Når noen har permanent blå ringer under øynene så tenker jeg ofte mat intoleranse. Da er det å starte å eliminere bort mat. Starte med en og en matvare. Hvete, sukker, kaffe, alkohol osv.
      Stress i hverdagen og indre stress ( som allergi, vonde tanker osv) kan også skape ubalanse i nyrene.
      Spis også » varm » mat som mat med varme urter, drikke urteteer, unngå kald mat, is og kald drikke.
      Håper du ble litt klokere🙂
      Snart skal jeg ta for meg øyet. Som iris analyse og DET er spennende det. Følg med🙂

      • Takk for utfyllende svar : )
        Hmm, det høres jo ganske treffende ut; Fant ut at jeg hadde glutenintoleranse i fjor høst, er nå gluten-, melk-, sukker-, kjøtt- og kaffefri, så da får vi håpe det hjelper snart!

        Gleder meg veldig til å høre om irisanalyse!

  7. Une

    VELDIG interessant lesning!

  8. Emma82

    Hei!
    Spennende side du har.
    Jeg er refleksolog og i pensum har vi lært at mørke ringer under øynene også kan bety dårlig immunforsvar, dvs thymus i ubalanse.
    Har du noen tanker om dette?

    • Hei hei. Hyggelig at du er innom.
      Det er ikke dumt det at mørke ringer under øynene også betyr dårlig immunforsvar. Jeg måtte hente Naturmedisinsk Filosofi boka som Fride Aasen har skrevet og bla litt i den. Og i følge kinesisk medisin så har nyrene en stor betydning. Nyrene huser vår medfødte konstitusjon. Så da om immunforsvaret er dårlig vil det vise seg i nyrene helt klart. Og om nyrene er svake så vil alle livsprosser i kroppens organer få lide for det. Innen kinesisk medisin styrer nyrene skjelettet og produksjonen av benstruktur, marg, hjerne og blod. Og det er jo i beinmargen thymocytter blir produsert som blir fraktet til Thymus `en og blir omdannet til T- lymfocytter som er det viktigste i immunforsvaret vårt. Så igjen, om nyrene er svake vil jo også immunforsvaret bli svakt pga dårlig produksjon av T – lymfocytter🙂

      • Emma82

        Spennende🙂
        Det høres jo veldig logisk ut.
        Det er jo mange veier til rom, og det er kjempespennende å lese om andres veier og tenkemåter🙂
        Den boka hadde vært interessant å lese tror jeg!
        Har du tatt utdannelsen din via Tunsberg? Syns det virker kjempespennende, og har tenkt å ta mer utdanning etterhvert. Kommer aldri til å bli ferdig utlært i dette kjenner jeg, vil bare lære mer!
        Følger bloggen din på bloglovin!🙂

      • Jeg tok min utdannelse via Akademiet for biologisk medisin. Den skolen ligger nå i Asker. Men nå er det et samarbeid mellom skolen og Tunsberg.
        Jeg må si at jeg lærte litt jeg også da jeg sjekket opp det du sa ang immunforsvar og mørke ringer under øynene. Det er alltid gøy og fordype seg i saker og ting.
        Jeg liker det veldig godt🙂

  9. Tilbaketråkk: Litt lesestoff | Fristende lavkarbo

  10. Interessant blogg du har her🙂 Jeg kommer nok innom her igjen🙂
    L.

  11. Så vis man har kviser i hele ansiktet, da ligger man dårlig ann… Eller?😛

    • Ikke så dårlig at det ikke kan rettes opp🙂
      Ville sett på kostholdet umiddelbart, det er nok noe i kostholdet som skaper en stor ubalanse.
      Kutte ut melk, hvetemel, sukker og kunstige tilsetning stoffer.

  12. Nå er det faktisk sånn at mørke ringer og hovne øyne også kan være arvelig….

    • Kan være tildels være enig i det.
      Men ofte er jo også svakheter i organene til dels arvelig.
      Har mor eller far eksempelvis svake nyrer så skal du ikke se bort i fra at barnet kan arve det.
      Men kan selvsagt rette opp svakheten ved å styrke organet.

  13. «BLÅ- Det store feltet som er merket med blått er lungene. Og det må jeg bare si til dere røykere, får dere kviser i ansiktet rundt dette området så prøver lungene å si i fra at nok er nok»

    Makan til sprøyt skal du lete lenge etter…………..

  14. Julia Sofie Steffensen

    Hei.
    I romjulen 2012 fikk jeg plutselig noen røde merker under øynene. Di blir tørre og begynner å flasse så vidt. Det svir viss jeg bruker fuktighetskrem, så jeg bruker kløvervaselin akkurat nå for at huden ikke skal tørke inn og svi.
    Jeg har googlet dette og lest at det kan ha noe med at nyrene ikke klarer å kvitte seg med avfallsstoffer i kroppen. Kan du hjelpe?

  15. Linda

    Hei, jeg googlet litt og kom inn på denne siden. Jeg har et problem, og det er at jeg er så rød i hele ansiktet, hele tiden. Unntatt under øynene, der er jeg «hvit», og er «hvit» på halsen også (les bleik). Noen ideer eller råd om på dette? Er ganske aktiv, ute i skog og mark. Og spiser normal kost, både norsk husmannskost, og en del pasta. Og sjokolade er jeg veldig svak for…

Legg igjen en kommentar

