Løsningsorientert

Jeg blir nok noen ganger oppfattet som litt «rar» . Men jeg er ikke rarere enn de fleste, men jeg finner kanskje på ting og tang som folk anser som rart.
Ta eksempelvis i dag, på jobben: Jeg jobber i et stort kjøpesenter i Vestfold hvor det er mye folk i alle kategorier. Jeg satt på utsiden av den butikken jeg jobber i og spiste lunsj. Forøvrig fisk med grønnsaker. Ei dame kom gående mot meg og deiset ned på benken der jeg satt og klaget over at hun hadde så vondt i beina. Nysgjerrig som jeg er så spurte jeg henne hvorfor.
Hun hadde kjøpt seg sånne MBT sko.

Og da hun satte seg ned med et stønn, så hadde hun hatt de på seg litt for lenge tydeligvis. Og musklene hennes var helt mørbanket.

Jeg må si at jeg ganske løsningsorientert.  Det ordet liker jeg godt for det står det som regel i utlyste stillinger. « Du må være løsningsorientert» Og jeg er virkelig løsningsorientert. Jeg tok av meg min sko og spurte om hun fikk på seg den. Jeg må si at jeg kjenner  ikke dama og har aldri sett henne før. Hun blir litt forfjamset ( hun syntes nok i det øyeblikket at jeg var rar) og tok av seg sin sko og prøvde min. Og det første hun utbryter «Oj, den var varm» Ha ha ha. Svett vil jeg si ha ha ha. Men min sko passet henne og da fortalte jeg at jeg hadde et par reserve sko stående inne i butikken og hun kunne låne dem. Hun ble litt forfjamset og det tok ca ¼ sekund så hadde hun bestemt seg. Hun lånte rett og slett mine reserve sko. For som hun sa selv så hadde hun bestemt seg for å gå barbeint hjem. Men det slapp hun da, siden jeg er løsningsorientert.

Jeg har sagt til mine kolleger mange ganger at jeg skal starte et – 815 telefon nummer firma og ta 15 kr i minuttet for å løse problemer. Og sist gang jeg sa det så sa min kollega tørt: « Ja, da skulle jeg ringt det nummeret 16 mai kl 20.00. For jeg skulle bake ei kake og låsen på springformen min gikk i stykker. Og det var krise. Hva ville du svart da»  Og jeg som er løsningsorientert svarte kjapt » Jeg ville satt formen på bunne som vanlig også hadde jeg ropt på gubben og bedt han komme å holde den sammen, mens du knyttet en hyssing rundt hele springformen. Og der hadde den sittet til kaken var ferdig »

Alt ordner seg, vettu ♥

4 kommentarer

Filed under Litt av hvert

4 responses to “Løsningsorientert

  1. Une

    Hehehe, det årner sæi!!

  2. He,he koselig innlegg
    Knib fra ei som også er løsningsorientert:-) Elsker å finne løsninger og IKKE se problemer.

Legg igjen en kommentar

