Er skritt telling like populært?

I går fikk jeg endelig satt inn batterier i skritt telleren min igjen. Den har ligget til «lading» de siste 6 årene. Og jeg satte den i bukselinningen etter at jeg testet at den talte riktig mengde skritt. For det er jo litt viktig syntes jeg. Men i går var det en litt rolig dag. For jeg brukte bare 8083 skritt. Og det var uten å ta med morgenrutiner og turen til jobb. Batteriene ble kjøpt inn kl 10.30. Så var det sagt🙂 Men i dag Tirsdag er normalt en veldig hektisk/aktiv dag så da skal det bli spennende å se på slutten av dagen hva telleren kommer opp i. Og jeg skal si at jeg løper i jobben min. Og jeg jobber i butikk.

Da jeg kjøpte eller……fikk jeg  den av min mann kanskje? Ok, da jeg kjøpte den for ca 6 år siden så husker jeg at 10 tusen skritt var drit bra.

Slik tenkte vi om skritt telling for 6 årsiden:

Men jeg har funnet ut at nå holder det ikke bare med 10 tusen skritt om dagen. Deler av dem skal gjøres i sammenhengende rask gange. Se bare her hva jeg fant :

1. Mål: Sunn og frisk

Gå opptil 10 000 skritt om dagen. Finn ut hvor mange skritt du orker å ta i dag, og øk deretter med 500 skritt annenhver dag den første uken — til du er oppe i 10 000 skritt.

Anstrengelsesnivå: Veldig lett

2. Mål: Bedre kondisjon

Gå 7000 skritt daglig den første uken. Øk deretter med 500 skritt hver uke til du er oppe i 11 000 skritt hver dag. Av de daglige skrittene bør minst 4000 tas i sammenhengende og rask takt.

Anstrengelsesnivå: Litt anstrengende

Ønsker du å forbedre kondisjonen ytterligere, bør du satse på følgende:

Gå 10 000–15 000 skritt hver dag. Av disse bør minst 6000 tas sammenhengende og i raskt tempo: Annenhver dag i form av en hurtig tur der du virkelig må anstrengedeg, og annenhver dag i form av intervalltrening der tempoetvarierer mellom raskt og svært raskt.

Anstrengelsesnivå: Litt eller svært anstrengende

3. Mål: Vektreduksjon

Gå 10 000 skritt daglig den første uken og la minst 4000 av disse være sammenhengende og rask gange. Legg på 500 skritt hver uke til du har kommet opp i 12 000 skrittpr. dag. Av disse skrittene bør 5000 tas sammenhengende og i rask fart.

Anstrengelsesnivå: Litt anstrengende ( Av Katarina Woxnerud som visst nok vet det meste om skritt telling)

Jeg kommer til å legge inn tallene for hver dag øverst på siden under skrittteller.

Bli med på trimmen, og det beste av alt den er nesten gratis. For en skrittteller koster ikke mye.

4 kommentarer

Filed under Litt av hvert

4 responses to “Er skritt telling like populært?

  1. Hei, jeg er med. Har gått med skritteller lenge, og vil fra søndag av «publisere» treningen min og skrittene for uken.

  2. Flinke dere er! Jeg er ikke med…. ennå… (Må bare gjennom en fødsel og bli kvitt litt bekkenløsning så kommer jeg sterkere tilbake)!!😀

    • Nå fant jeg deg igjen i «søppelposten» merkelige greier🙂 Nå er det vil ikke lenge igjen til fødsel. Juni? Det blir gøy å følge deg på bloggen din når den lille kommer. Håper du vil dele litt med oss «blogge venner»🙂

Legg igjen en kommentar

