Boken er i hus

Jeg har kjøpt meg en bok i dag. Og alle kan jo gjette en gang hvilken bok det er……

.

.

.

.

.

.

Nei den har jeg fra før. Jeg var så heldig å få en da jeg giftet meg for 13 år siden.

Nei nei nei. Hvem nevnte Grete Roede?

Ja riktig svart. Jeg kjøpte boken Matrevolusjonen i dag. Hurra og jeg har lest litt allerede.

Og hittil har jeg kommet til i boka om at vi her i Norden bare har hatt jordbruk i 4000 år. Så igrunn er hvetemel , ris, poteter nytt for oss.

Og det fikk meg til å tenke på en annen bok jeg akkurat har lest

Hjernen styrer vekten din » av Martin Ingvar og Gunilla Eldh

og der står det noe så bra som dette:

» De ekstra kiloene er ikke din feil. Menneskets sult og metthets system er ikke blitt oppdatert på uminnelige tider. Du er rett og slett ikke konstruert med henblikk på en verden der tilgangen på mat er ubegrenset. Derimot kan du lure naturen ved å samarbeide med den. Å telle kalorier og sulte seg er ikke veien til et slankere liv. Lær deg i stedet mer om hva som styrer behovene dine, og hvordan du kan påvirke ulike systemer. Da øker sjansen for å komme ned i sunn vekt «

Så sant så sant. Kroppens minne lever i steinalderen og synet, smaken og magen lever i 2011. Det må jo gå galt, he he he

God kveld ♥

3 kommentarer

Filed under Litt av hvert

3 responses to “Boken er i hus

  1. Ja jeg også må lese den! Har bestillt den inn til biblioteket, så får vi se om de gjør det 🙂

  2. Jeg bestiller den på biblioteket. Har opplevet at mange av de bøkene som kommer ut nå om lavkarbo, egentlig ikke forteller noe nytt. Har du lest et par gode innføringsbøker i dette kostholdet, så kan du det jo, og da trengs noe mer enn innføring… Men jeg må jo bare ta en titt 🙂
    Hjernen styrer vekten din var bra. Den ble lest og levert tilbake og ikke kjøpt, men den var verdt tiden det tok å lese, selv om mye også der føltes som gammelt nytt. Veldig bra kunnskap å ta med seg videre i livet i alle fall.

    • Boka «hjernen styrer vekten» lånte jeg bare, jeg også. Jeg er enig med deg at det står mye av det samme i mange Lavkarbo bøker. Jeg gidder ikke å kjøpe alle. Men akkurat denne boka, Matrevolusjonen følte jeg at jeg ville kjøpe 🙂 Og det vil jo tiden vise når jeg er ferdig med den. Den er hittil ganske bra 🙂

Legg igjen en kommentar

