Nytt på gang

Jeg har jo begynt å telle skritt, og det har jeg gjort nå i en uke. Kurven har vært litt opp og noe ned.

Jeg må si at denne kurven har ikke jeg laget, he he he. Men det så liksom litt kult ut.

Men på søndag var jeg skikkelig sjokkert.

For da sto jeg opp litt sent, ca 10.30. Det ble det sofa tid med engang, etter det. Deretter dro vi på besøk med bil og mer sofa. Etter det dro vi på kafe med bil og mer stille sitting. Etter det kjørte vi hjem og spiste middag også dro vi på kino. Og med en sååå inaktiv dag så resulterte det under 1000 skritt. Ikke bra. Ikke bra.

Men nå skal det bli bedre. Igår hadde jeg nesten 12000 skritt og det er takket være bussen.

Jeg tar buss fra jobb hver dag. Og i går sovnet jeg på bussen på vei hjem. Og da jeg våknet så var bussen skikkelig på viddene.

Jeg tenkte at enten så blir jeg kidnappet, eller så er bussen på vei til «buss garasjen».

Joda, jeg kjente meg igjen og endestasjon var bussgarasjen. Også følte jeg ikke for å poppe opp fra setet heller mens sjåføren kjørte, for jeg var litt redd for at han skulle bli skremt. Det var tross alt en mann i nær pensjonist alder.

Så da han hadde parkert så gikk jeg frem og takket for turen og påsto at jeg bodde rett borti gata. Det gjør jeg ikke, men han begynte å unnskylde seg osv. Så for å være grei så sa jeg at det passet kjempe fint. Men det siste var sant, for jeg tenkte at nå får jeg litt ekstra skritt på telleren min. Jeg ringte min mann og sa at jeg var hjemme om et kvarter.

Da jeg kom hjem sa min mann tørt » Oj det kvarteret varte lenge» He he he. Det tok en halv time.

Men det resulterte ihvertfall noen ekstra skritt på skritttelleren min. Men nå skulle jeg fortelle om noe nytt og det er at jeg skal begynne med organisert trim. Organisert i den grad at jeg skal organisere og motivere meg selv til å gå av bussen før jeg må osv. Til og med ta på jogge sko etter at jeg har kommet hjem fra jobb og bevege meg på kveldstid også.  På bloggen http://etlivplavkarbo.blogspot.com/ har jeg blitt inspirert til å trene i (minst) 1000 minutter pr mnd. Og nå er det 1 juni og jeg starter i dag.

Oj jeg skal visst i et møte tidlig på morgenen i dag, tror jeg må vente til i morgen. He he he. Neida det var sånn jeg tenkte i går. Ikke i dag.

Full fart med trimming. Ha en god 1 juni.

Legg igjen en kommentar

Filed under Tips

Legg igjen en kommentar

