Det skjer noe hver dag ♥

Tidlig i dag så satte vi fugle ungen, LUDO på taket av hage hytta vår. Fuglen er jo døpt til Ludo.

Og det tok akkurat ½ sekund og fugle ungen hoppet ut og flakset nedover skråningen igjen.

Og samtidig lagde den en lyd og skjære mor og far kom på en snapp. Og ½ sekund etter det kom det masse kråker. Og jeg har sjekket opp litt. Kråkene spiser fugle unger. Så det var ikke for å hjelpe skjære foreldrene men heller for å spise ungen. Og med alt spetakkelet dukket nabo katten opp også. Katten skjønte at her var det action igjen.

Så hvordan det endte vet jeg ikke. Jeg dro på jobb. Men det gikk sikkert bra.

Det har jo vært et fantastisk vær i dag. Så da jeg sluttet på arbeidet så satte jeg meg på bussen som skulle retning Horten.

Underveis kom jeg på at jeg skulle gå av bussen veldig tidlig for så å gå resten av veien hjem.

Jeg gikk av bussen på Ra. Hva er det for et sted da? Ra. Ja, stedet heter Ra. Men det er et ra, fra istidens tid. Det er enden på en morene og det er bygget en vei oppå raet og den har de så fantasifullt kalt for Raveien. Så jeg følte at jeg fikk historikk inn i årene mens jeg gikk på Ra veien.

Jeg er ikke god på å planlegge, for jeg hadde kjøpt med meg matvarer fra butikken som skulle ha med meg hjem

Og selvsagt Imsdal flasken min

Så veska ble litt tung. Men jeg tenkte at det er sikkert bra for treningen for jeg tror veska veide 9 kilo eller mer🙂 For boka Matrevolusjonen lå oppi veska også. Og den er feit( Intern spøk til de som har lest den allerede).

Men da jeg hadde gått forbi Høgskolen i Vestfold,

kjente jeg at jeg måtte på do.» Bommelom» ellers som min mann pleier å si «rygge en snickers».

Oj tenkte jeg da, for det var forsatt et godt stykke igjen til jeg var hjemme. Langs Raveien er det tett skog og jeg som er løsningorientert tenkte fort at jeg kunne ta en tur inn i skogen. Og da det kom til en avstikker, ved Mastebakken så gikk jeg innover i skogen og da kom jeg over noe som jeg ble litt overrasket over.

Det var 2 jenter, 2 lett kledde jenter som tok bilder av hverandre. Jeg tror igrunn de jentene ble mest forskrekket. For de kledde på seg i en fei. Jeg tenkte mer, søren og for jeg liker å gå på do uten noen er i nærheten. Så jeg fikk ikke gjort noe, jeg vettu🙂

Da jeg snudde og gikk ut av skogen igjen møtte jeg på jentene og de var litt flaue da vi passerte hverandre. Men uansett jeg hadde nå glemt at jeg måtte på do. Og godt var det for jeg kom meg hjem og fikk sitte helt i fred på mitt eget toalett.

Jeg glemte å fortelle at jeg spiste cocos fett stekt laks til lunsj i dag og jordbær dyppet i cocos fett. Faktisk første gang jeg smakte cocos fett.

Det var godt om noen lurer🙂

4 kommentarer

Filed under Tips

4 responses to “Det skjer noe hver dag ♥

  1. uffameg. Satt å spiste middag og så ut av vinduet, så ser jeg at skjæra flyr inn under taket på nabohuset for så å komme ut igjen med en fugleunge.
    Fikk så vondt inne i meg da jeg så småfugl-foreldrene som prøvde å stoppe henne.

    Heldigvis kom det plutselig mange småfugler til unnsetning og hakket på skjæra hver gang hun kom nærme hustaket.
    Samarbeid på sitt beste!

  2. Huff fugle eller dyre verden er brutal. Men skal si de som mister noen unger jobber hardt for å få tak i synderen. Har fulgt med her hvor jeg bor også, det er mye samarbeid mellom fugle artene🙂

  3. Gud, jeg ler meg i hjel av de jentene! Det rare for meg er at sånt er blitt vanlig. Jeg hadde heller dødd enn å posere lettkledd🙂

    • He he de var ganske flaue. Og hadde de forholdt seg rolig da jeg kom inn i skogen så hadde jeg ikke reagert på hva de holdt på meg. Men de spratt opp og kledde på seg og begynte å pakke sammen. Og da var det ikke vanskelig å se hva de holdt på med.🙂

Legg igjen en kommentar

