Fett fordriver fett

I mange år har vi trodd at fett er farlig. Jeg husker godt da min mamma kom hjem med lett melk en gang på -80 tallet. Og jeg nektet å drikke annet enn hel melk. » den blå hvite greiene der drikker ikke jeg» sa jeg om lett melka. Så det endte med at mor kjøpte masse lett melk og noen liter hel melk til meg.

Helt til sommeren kom og jeg dro på ferie til mine besteforeldre i nord Norge. Og farmor formante klart og tydelig på nordnorsk at her i huset drakk og spiste det vi fikk servert. Og da ble det lett melk på meg også.

Og slik ble det etter ferien også.

Og i dag drikker jeg ikke annet melk enn havre melk og det er i shaken min som jeg lager til frokost. Og noen ganger om det trengs litt melk i mat som skal tilberedes.

Nå som jeg har skjønt at jeg må spise MYE mer fett så er jo jeg slik at mye er bra og da blir det mye.

Frokosten i dag besto av:

                                                                                            

Og jeg ble kjempe mett. Ble litt mye meieri produkter men kjekt å prøve ut noe nytt. Og fett ble det masse av også🙂

Selve linfrø oljen tok jeg en stor spiseskje av før jeg spiste/drakk shaken min. Men den inngikk i frokost bufeet i dag.

Fett fordriver fett🙂

 

 

2 kommentarer

Filed under Lavkarbo og LCHF

2 responses to “Fett fordriver fett

  1. Har også begynt å bli flinkere til å kutt ned på karbohydrater og mer fett…. Men. Lettere sagt enn gjort når man ikke tåler melkeprodukter:(((

Legg igjen en kommentar

