♥12 åring med vond mage

Idag våknet ♥12 åringen med mage smerter og kvalme. Og i dag skulle hun ha danseoppvisning for mange hundre mennesker, så fortvilelsen var stor.

Dette er dagen som ♥12 åringen har trent mot hele dette året. Og akkurat i dag var hun dårlig. Masse tårer og fortvilelse her i huset kan du tro.

Det første jeg spurte om : » Hvor har du vondt? »

♥12 åringen pekte der hvor den tverrgående tykktarmen går. Og det var noe jeg hadde tenkt ut før hun pekte der. For vondt i magen setter seg ofte  akkurat der. Det pga at tykktarmen er tverrgående og hos noen har den sunket litt ned. Og det blir da en veldig treg passasje akkurat den  siste biten der. Som kan skape mage onde.

Jeg valgte å gi henne litt forsone.

Midt under foten ser dere hvor den tverrgående tykktarmen går. Jeg var litt forsiktig for jeg ønsket ikke å gjøre smertene verre enn de allerede var. Jeg trykket litt på tykktarmen på begge føttene og hun klaget på at det  gjorde vondt. Men jeg var forsiktig men det var nok veldig ømt akkurat der.

Og nå skal jeg fortelle noe annet jeg gjorde også.

Jeg forklarte ♥ 12 åringen at jeg skulle prøve noe helt spesielt på henne. Noe som kalles for healing. Nå kan ikke jeg heale, jeg har ikke lært å heale eller noe slikt. Men jeg har prøvd endel på meg selv og jeg vet at jeg har veldig varme hender og kanskje litt uante evner🙂

Jeg holdt den ene hånden på mitt hjerte og la den andre hånden min ca 5 cm over magen til ♥12 åringen. Hun kjente med engang at det strålte inn i magen hennes. Også begynte det å rumle i magen. Og det tok ikke mange minuttene så sa hun at hun måtte på toalettet. For da hun kom ut fra toalettet var hun et stort smil. Hun hadde ikke vondt i magen lenger.

Det er helt klart at fotsone terapien satte fart på prosessen.

Men det jeg ville med «healingen» var å gi tykktarmen litt styrke fra mitt hjerte. For hjertet vårt er jo det sterkeste organet vi har. Så jeg sendte litt styrke fra hjertet til tykktarmen. Dette gjør jeg ofte på meg selv. Jeg  holder den ene hånden på hjertet og den andre hånden på magen, eller kneet som er vondt osv og ofte kjenner jeg at smerten gir seg eller avtar en del.

Men uansett, barnet dro på danseforestilling og var en glad og fornøyd unge🙂

 

 

 

 

11 kommentarer

Filed under Litt av hvert

11 responses to “♥12 åring med vond mage

  1. Hun er en heldig liten jente som har en flink mamma som tok det hele med fatning. Jeg praktiserer også healing på gutten min, når han er i ulage. Kall det placebo om du vil, så lenge det hjelper og livet kan gå videre, så er det alt jeg trenger.

  2. Så flott historie🙂 Takk for at du deler! Fotterapi er fascinerende synes jeg og skulle gjerne lært enda mer om det🙂 Skjønn den delen med healingen, kanskje har du uante evner, kanskje var det placebo – uansett, mitt motto er : Fungerer det så bruk det!!! Hvorfor, er ikke så viktig😉

  3. sikke en smuk historie! Du har uden tvivl fantastiske healingsevner og en meget god intuition🙂 Det er vidunderligt, hvor meget healing også kan støtte kroppen til at rette op på små ubalancer. Jeg gør ofte det samme med mine børn ved hjælp af fjernhealing, når de sover.
    KH Charlotte

    • Jeg har nok en god intuisjon. Det er bare synd at jeg ikke har skjønt det før nå, i voksen alder🙂 Jeg driver litt med healing på mannen min når han sover også🙂

  4. For en nydelig avsluttning på en egentlig trist start. Heldig jente som har en slik flink mamma. Flott forklaring av hva du gjorde for å bedre situasjonen. Dette med healig skal jeg jammen prøve ut på meg eller min fam. er jo litt alternativ av meg jeg også:-) Tar litt fotsone/akupressur på gubben av og til, han liker det så godt:-) Er jo så gøy og intr. når du vet at om du trykker der eller der så skjer det forandringer i systemet vårt. Spesielt dette med rumling i magen som er veldig «målbart» ved fotsone/akupressur:-) Håper at dere fikk en fin dag og dansingen gikk fint. Store knib fra meg som nyter late dager under palmer og parasoller:-)

    • Alt gikk kjempe fint med dansingen. Og ungen var svært fornøyd🙂
      Har du vært innom linken øverst til venstre på siden min som heter 1000 minutter. Jeg har hittil trenet i 225 minutter🙂
      Er inspirert av deg vettu🙂

    • Alt gikk kjempe fint med dansingen. Og ungen var svært fornøyd🙂
      Har du vært innom linken øverst til venstre på siden min som heter 1000 minutter. Jeg har hittil trenet i 225 minutter🙂
      Er inspirert av deg vettu🙂

  5. Une

    Nydelig historie! heldig jente.

Legg igjen en kommentar

