LCHF og den rare damen

Joda, i dag har jeg smakt på makrell i tomat med majones.

Det var helt ok. Men det må nok prøves flere ganger før jeg kan si at det er en favoritt🙂

Ellers har både lunsj og middag i dag bestått av :

Spekeskinke

potetsalat ( 9 karb)

majones

avocado

……….. mens jeg har lest boken

 

Så her er det LCHF både fysisk og psykisk, he he he.

Kveldsmaten besto av youghurt naturell med kokosfett og valnøtter.

Jeg skal deg fortelle en festlig historie:

Jeg jobber i butikk og kommer borti mange forskjellige mennesker hver dag. 

I dag snakket jeg en del med ei dame som er litt rar. Hun er til tider frekk og kommer sjelden med noe positivt.

Jeg spurte henne om hun hadde barnebarn. Det hadde hun ikke for hennes to sønner hadde ikke tid til damer og sånt.

Og jeg spurte hvor gamle sønnene var, og de var 36 og 40 år. Og da reagerte jeg sikkert litt momentant og utbrøt
«Oj, de får hive seg litt rundt og ikke være så kresne»  Den rare damen kom med motsvar at den ene sønnen syntes alle damer uten utdannelse var ubrukelige og at han måtte lære dem opp til alt. 

Jeg må jo til tider si at jeg har på meg «røde strømper» og blir litt provosert av hvilket syn sønnen har på jenter. Og sier til henne at sånt syn på andre mennesker var ikke bra. Hun sa seg vel litt enig i det. 

Også spør hun meg hvor gammel jeg er, og jeg svarer at jeg like gammel som hennes eldste sønn. Og da kommer den til tider frekke rare damen inn på banen igjen » Er du ung? Du ser jo mye eldre ut »  Så der fikk jeg nok igjen for å ha kritisert hennes to sønner. He he he

 

♥♥♥

6 kommentarer

Filed under Lavkarbo og LCHF

6 responses to “LCHF og den rare damen

  1. Er det mulig.. mange rare folk!🙂

    Kan foresten anbefale peppermakrell – testet den i går😉

  2. Den der er det ikke lett å komme over, men med et så åpent sinn som du har til mangt og meget må du bare se ung ut.
    Jeg ble spurt da jeg hentet min niese på SFO en gang, om jeg var mormoren… (det var av en voksen) Da jeg noen minutter senere hjalp henne med regntøyet kom et barn bort og spurte om jeg var oldemoren…
    Har ikke hentet på SFO etter det🙂

  3. makrell i tomat er faktisk godt med majones!!!😀

    • Litt skeptisk ennå🙂 Men jeg har kjøpt to nye bokser i dag så det er fortsatt håp.
      Det rare er at folk er kjempe overrasket over at jeg ikke har likt makrell i tomat.🙂

Legg igjen en kommentar

