Jeg lærte noe nytt i dag

 «I en lavkarbo diett trekker du fra fiber mot karbo da disse utligner hverandre.
Karbohydrater minus fiber = 0 gir deg best resultat for lav karbo diett og ketose » 
 ( Klikk på teksten = kilden )
(Artikkelen omhandler grønnsaker så et gjelder kanskje bare grønnsaker? )

Jøss, der ble jeg tatt litt på senga.

Eller har jeg ikke fulgt med i timen?

For i dag har jeg lest om at Lena Beatrice.net skal ta to uker med Atkins induksjon.

Jeg har hørt om induksjon komfyr, men ikke induksjon innen kosthold. Og jeg er jo nysgjerrig som vanlig og ville sjekke opp litt.

Og da kom jeg over denne påstanden om at

»  I en lavkarbo diett trekker du fra fiber mot karbo da disse utligner hverandre.
Karbohydrater minus fiber = 0 gir deg best resultat for lav karbo diett og ketose» ( ketose.no)

Dette var jo gode nyheter for meg i allefall 🙂

Jeg smiler for meg selv her jeg sitter og mannen min lurer på hva jeg smiler så lurt av.  Og jeg svarer som sant er og han ser ut som et spørsmåltegn 🙂

Men uansett så skal Lena Beatrice begynne på  Atkins induksjon diett på mandag og jeg skal jammen i meg følge henne.

Ja, det skal jeg……………Jeg må lese meg opp. Jeg må innom biblioteket. Jeg må………. jeg må stikke

4 kommentarer

Filed under Lavkarbo og LCHF

4 responses to “Jeg lærte noe nytt i dag

  1. MEGET interessant. Det håber jeg, at du vil blogge meget mere om 🙂 Jeg bliver nemlig også meget, meget nysgerrig for at vide mere!!

  2. Hm, interessant, men jeg vet ikke helt om jeg skjønte det regnestykket jeg…Kan man trekke fiberinnholdet fra karbohydratinnholdet..?
    Du har en veldig spennende blogg, som jeg liker å følge med på:)

  3. Ja gleder meg også til å følge Lena Beatrice på induksjon!! Blir spennende 🙂

Legg igjen en kommentar

