Fett nok?

Jeg har nå endret mine mat vaner og har spist mye mer fett de siste 3-4 mnd. Fra fettfattig, til «high fat» kan være  vanskelig noen ganger.

For hva er mye fett egentlig?

Jeg jo lest boka

Og jeg fikk en liten vekker. Jeg har ikke spist nok fett.

Men det har jeg jo gjort noe med. Nå spiser jeg  makrell i tomat med ekte majones, potetsalat med majones, fisk med kokosfett, yoghurt med kokosfett, grønnsaker med meierismør osv.

Frokosten i dag besto av følgende:

Jeg hadde gått tom for eget produsert knekkebrød som består av frø og nøtter.

Så jeg måtte ty til Sesam Crisp. Joda det er kjøpt i butikken, inneholder dessverre noe hvetemel.

Men pålegget var det jeg skulle komme frem til.

Det er mandelsmør med kokos fett på. Det blir vel fett nok?

Nå får jeg sikkert  en kommentar at, det var vel litt smør på flesk ♥

Neida det er ikke det.

Kos dere i dag. Lørdag og alle greier. Langhelg er det også. Kan ikke bli bedre ♥

6 kommentarer

Filed under Lavkarbo og LCHF

6 responses to “Fett nok?

  1. Smør på flesk, det kan vi like🙂

  2. Ellen Kristin

    Hmmm – er potetsalat lov?? :))) Eg trudde alt som innehold poteter var ulovlig eg, men hvis potetsalat er lov blir eg kjempelykkelig🙂 Har holdt på med lavkarbo kosthold i 3-4 mnd no, men har kun lest på nettet, har ingen bøker…

    EllenK

    • Jeg fører nok ikke en striks lavkarbo livsstil🙂 Men akkurat denne potetsalaten var ikke fettfattig også inneholdt den «bare» 9 karbohydrater. Og i tillegg at jeg tilførte ekstra fett via majones.
      Og siden potetene er kalde så er de litt tillatt syntes jeg. He he

      • Ellen Kristin

        Fører ikkje så veldig striks lavkarbo her heller, men sliter litt med å finne menyer som vi liker.. Skal jammen innlemme et par potetsalatmåltider innimellom ja🙂 Flotte greier; takk for tips og svar :))

        EllenK

      • Jeg «kjører» samme mat som vi alltid har gjort. Kutter ut poteter= mer grønnsaker. Mer fete sauser og smør. Pizza= grovere bunn og tynnere bunn mer fyll og mer grønnsaker..
        Spiser minst mulig sukker. Mye egg. Baker knekkerbrød av frø. Det er kjempe godt.
        Det går i kjøtt, fisk og grønnsaker.
        Enten er maten kost eller stekt.
        Jeg baker mye kylling og grønnsaker. Det er min favoritt. Også har jeg meierismør over. Det går mye smør her i huset.
        Jeg har jo akkurat lært om ,er det er mer fiber i maten så er det enda bedre for oss lavkarbo`ere.
        se innlegg :
        https://kroppibalanse.wordpress.com/2011/06/09/oppklaring/ 🙂
        Jeg har siden januar gått ned ca 14 kg. Jeg har spist kake innimellom jeg har også drukket rødvin.
        Jeg har hatt uker hvor jeg har skeiet helt ut. Og da må jeg skjerpe meg skikkelig og det er ikke lett. Har man fått smaken på det søte liv så har man fått smaken🙂
        Hilsen Aila

Legg igjen en kommentar

