Fri i dag

I dag er det mandag og fri dag. Ok, det 2 pinsedag. Men jeg anser det som en kjærkommen fridag.

Jeg har offisielt startet med Atkins  2 ukers induksjon fase i dag. En striks lavkarbo livsstil. Noe jeg har mannet meg opp til i noen dager allerede.

Jeg har planen klar takket være Lena Beatrice ( se øverst på siden) Og jeg startet fantastisk bra i dag.

Frokosten besto av en boks med peppermakrell med 2 egg og masse ekte majones.

Etterpå klarte jeg og overtale ♥12 åringen til å gå en tur ( ligger litt etter på 1000 minutter i mnd) Se også øverst på siden.

Hun henger litt etter og jeg må lokke med det ene og det andre. Cafe blant annet.

Hun fikk en Mango smoothie og jeg tok en kaffe på Trakter`n i Horten. Huff, litt utskeielser fra Atkins induksjonfase.

Men da vi gikk fra cafeen så gikk vi forbi Horten`s nye Sushi bar. Og ♥12 åringen hadde lyst til å smake.

Og jeg tenkte med engang at nå ryker induksjon fasen. Med all den risen🙂

Dette er en liten meny. Og dette går jo inn i kategorien «Aila spiser nye ting».

Det morsomme var at vi hadde ikke nok penger engang. Jeg sa det som det var, at vi var ute og gikk tur og hadde lyst til å prøve noe nytt. Jeg tømte lommene for alt av penger. Og den hyggelige mannen ordnet et fat med Sushi til oss og vann til.

Jeg spurte om jeg kunne ta bilder :-) Her er fra bak disken og kokken.

 

Foran disken. En veldig delikat og innbydende fiskebiter.

Det var igrunn kjempe godt. Dette må prøves igjen, etter Atkins induksjonfase🙂

Fortsatt god søndag mandag🙂

 

 

2 kommentarer

Filed under Litt av hvert

2 responses to “Fri i dag

  1. Renate

    Sushi er kjempe godt! Min sønn på 9 år lager maki selv hjemme, selvfølgelig med litt hjelp fra mor😉 Lettvint og veldig gøy å designe sine egne «ruller». Da kan man jo droppe risen (som jeg synes er litt stress å lage uansett) og rulle inn i tangblad med laks, reker, avokado, chillimajones, vårløk etc..
    Klem klem

Legg igjen en kommentar

