Finn dine svake punkter 2

Jeg har en runde på gang, om ubalanser i kroppen.

Forrige innlegg tok for seg fordøyelesen, mage og milt: https://kroppibalanse.wordpress.com/2011/06/19/finn-dine-svake-punkter-1/

Les det forrige innlegget også. Det henger ihop med dette innlegget.

Og fortsatt er det hentet fra Jennifer Harper sin bok

Her kommer et spørre skjema til.

Og poeng fordelingen foregår slik:

Hvor plaget er du? Svært  plaget 4,   middels plaget  3,   litt plaget  2,   av og til plaget  1,   aldri plaget 0. 

1. Uregelmessig fordøyelse, forstoppelse eller diarè

2. Sterk lukt fra avføring eller tarmgass

3. Dårlig ånde, svetteproblemer og kroppslukt

4. Dårlig lymfedrenasje som viser seg i hevelser i kroppen, dårlig motstand mot infeksjoner

5. Dårlig immunforsvar, har lett for å få virus- eller bakterieinfeksjoner

6. Hoste med eller uten slim, hyppige halsinfeksjoner

7. Soppinfeksjoner, inklusive trøske, fotsopp og ringorm

8. Har brukt antibiotika og/ eller P- piller

9. Pusteproblemer,andpustenhet, astma, emfusem

10.Økt følsomhet for miljøgifter

11. Bi hulebetennelse eller andre neseproblemer, inklusive dårlig luktesans

12. Vansker med å tenke klart

13. Tørr hud, psoriasis, eksem eller dårlig hudfarge

14. For mye eller for lite slim

15. Trang til sterkt krydret mat

16. Blek, hvit hud

17. Tetthet i brystet eller ubehag i nedre del av mage

18. Manglende evne til å «gi slipp» på fortiden, melankoli, nostalgi

19. Sorg, apati, pessimisme og depreson

20. Manglende evne til å beseire negative følelser

Det var mange kjente og ukjente påstander som er relatert til tykktarm og lungene.

Tykktarm og lungene er kroppens evne til å utskille avfallstoffer i kroppen.  Det er ikke å stikke under en stol at vi utsetter kroppen vår for mange gift stoffer. Og ingen ønsker at de skal bli værende i kroppen vår. Det er viktig å hjelpe kroppen til å «gi slipp» på alt det som gjør deg dårligere. Listen fra forrige innlegg er viktig å følge og her kommer tilleggene:

  • Fiber er mat til de gode tarmbakteriene, eks linfrø, Husk( loppefrø),
  • Innfør daglig tilskudd av Probiotika
  • Spis mer grønnsaker. Grønnsaker er basedannende og en kropp som er» mer base, enn syre» avgifter bedre.
  • Spis mer frø og spirte frø
  • Belgfrukter (eks linser, bønner soya) inneholder mye fiber
  • Tang og andre sjøgrønnsaker har en avgiftende  affekt som kan binde til seg gift stoffer ( tungmetaller, miljøgifter, parasitter) på vei ut
  • Løk, hvitløk og pepperrot er naturlig antibiotika
  • Kanel er virksomt mot bakterier og parasitter
  • Vær forsiktig med frukt pga fruktsukker. Spesielt om du er plaget av overskudd av candida sopp.
  • Aloe vera juice stimulerer avfallstransporten gjennom tykktarmen og reparerer skader i tykktarms veggen
Det er viktig å ha en tykktarm på «stell».  Lungene skiller ut karbondioksid og tykktarmen fjerner fast avfall og huden er reserve avfallorgan.
Det vil si om tykktarmen er i skikkelig i ubalanse så blir huden satt inn som avgiftnings organ.
Og da syntes det som kviser og dårlig hud.
Et godt eksempel er Presidenten i Ukraina

Viktor Jusjtsjenko

Før bilde                              Etter bilde

FØR OG ETTER: Utrolig nok er det bare få måneder mellom disse bildene ble tatt. Jusjtsjenkos ansikt ble på kort tid vansiret av dioksiner.

Han ble forgiftet og på veldig kort tid ble ansiktet han vansiret. Huden ble satt inn som avgiftningorgan for avlaste lungene og tykktarmen som var overarbeidet. Det ble påvist store mengder dioksiner i kroppen hans.

Jeg håper ikke at noen opplever noe slikt som han, men vi utsetter oss hele tiden for miljøgifter som gjør til at tykktarmen jobber overtid. Og ingen orker å jobber overtid hele sitt liv og da blir huden ansatt som hjelpemann. Resultatet blir kviser, blek hud, sliten hud, rynker, dype rynker, nupper, brune flekker osv.

Huff dette ble et alvorlig innlegg.

Men uansett det er håp for alle, fortsett på den gode sti.

Sunn mat, gode opplevelser, gode tanker og være snill mot seg selv kan være oppskriften en velfungerende kropp🙂

1 kommentar

Filed under Biopat

One response to “Finn dine svake punkter 2

  1. Tilbaketråkk: Finn dine svake punkter 3 | KROPP I BALANSE

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s