Litt om alt

Dette er innlegg nr 101. Bare til informasjon. Jeg har sett at flere har en liten markering når de runder et rundt tall.

Men jeg ble tatt litt på senga så markeringen får komme senere.

♥♥♥

Jeg liker veldig godt flytende frokost. Og i dag laget jeg en ny variant.

Soya melk

mandelsmør

masse hampefrø

kokos melk

og en dæsj med vanilje youghurt

Skikkelig nøtte og frø shake. For det er mye hampefrø i den

Hadde planer å ha protein pulver i, men fant fort ut at denne shaken blir ganske mektig. Og jeg hadde rett den var kjempe mektig. Jeg drakk et glass og ble veldig mett.

En annen ting. Jeg har jo katt og katten får fra  tid til annen en flått eller to.

I går kveld tok jeg en flått og jeg fikk ikke ut alt. Munnen til udyret satt igjen i huden på pusen. Og katten ble veldig hoven på stedet der hvor restene av flåtten sitter. Og siden  det hovnet så opp, så satt jo restene hardt som «hønn» .                             Men jeg jobber med saken. Pinsett osv. Om noen har tips hvordan jeg skal få det ut, kom med dem.

Her ser dere hvor flåtten har sittet og munnen sitter igjen. Huff, det ser ikke pent ut.

Over til en annen sak.  Jeg skrev  ordet hønn og det hører jeg veldig mange bruker på forskjellige måter. «Det lukter som hønn her»  eller » smaker som hønn»  » hardt som hønn «osv. Det for å beskrive hvor ille det lukter eller smaker eller hvor hardt det er.

Ordet hønn betyr horn.

Blir ordet hønn brukt der hvor du kommer fra ?

Nå må jeg på jobb, ha en fantastisk dag ♥

6 kommentarer

Filed under Litt av hvert

6 responses to “Litt om alt

  1. Yummi, den så kjempegod ut. Skal absolutt testes:-) Må innom og lure på deg hvordan det går med treninga de, hmmmmm 🙂

    • Huff ja den treninga. Jeg sykler til og fra buss hver dag. Og det har jeg ikke tatt med i minutt regningen, for jeg bestemte meg for at det skulle kun regnes med alt jeg gjorde utenom det «vanlige».
      Også står jeg og går hele dagen. Unnskyldninger og atter unnskyldninger 🙂 Men jeg har noen minutter jeg skal legge inn i dag 🙂
      Du er iallefall flink, men jeg skal greie det neste mnd 🙂

      • Jeg hadde nok notert ned sykllinga, men ikke gåinga på jobben:-) Ja jeg er litt imponert av meg selv denne måneden egentlig, siden jeg jo var på ferie de 2 første ukene av juni:-) Satser på å ha samme mål neset måned. Heier på deg at dub klarer det neset måned:-)

      • Jeg heier litt på meg selv neste mnd også. Skal til Spania og har stOOre planer om å bevege meg masse 🙂

  2. Da eldstejenta mi på 10 år fikk flått skjedde det samme som med din katt. Jeg fikk beskjed på legevakten om å rense med pyrisept og ha sårsalve på, for kroppen støter ut resten selv, og det er ikke farlig når selve flåtten er borte. Tviler på at pyrisept har noe å si for katten din, den vasker det vel bort? Det finnes egne flåttpinsetter på apoteket, og vi skal kjøpe det. Lykke til med katten din 🙂

Legg igjen en kommentar

