Lever rens

For en god del år siden prøvde jeg en kur. C24. Ja, kuren heter det. Den får du kjøpt på helsekosten. Og de reklamerer med at den renser kroppen på 24 timer osv.

Annonsebilde

Dette står det på nettet om produktet:

– renser mage- og tarmsystemet
– renser lever og galleblære
– nøytraliserer og fjerner både fettløselige og vannløselige avfallsstoffer
– styrker immunforsvaret og gir økt energi og mer overskudd
– gir huden ny glød og renhet
– anbefales av ledende naturterapeuter
– er en kickstart på en slankekur – gjennomsnittlig vekttap 2-4 kg

Jeg har jo skjønt i ettertid/ blitt litt klokere, så renser ikke denne kuren kroppen på 24 timer.

Men den fremskynder transporten gjennom tarmene og man må veldig på toalettet og gjøre det store.

Grunnen til at jeg forteller om dette er at jeg leser en bok akkurat nå av Sanna Ehdin som heter «12 uker til et bedre liv»

Jeg har en link til hennes blogg ( svensk).

Og jeg har kommet til et kapittel som tar for seg leverrenselse og fjerning av gallesteiner.

Og her står det (fritt etter boka):

Gallesteiner hemmer leveren til å virke optimalt. Om det er mange gallesteiner så blir det produsert minde galle som igjen skal fungere som fettnedbrytere. Ofte henger høyt kolesterol og gallesteiner i hop.

Man kan rense leveren selv og det skjer fra en dag til en annen.

Slik foregår det:

4 ss Epsomsalt ( magnesiumsulfat)

7,5 vann

1-1,5 dl kaldpresset olivenolje

1 stor rød grapefrukt / en moden sitron

Ikke ta noen medisiner eller kosttilskudd på rensedagen ( råd før deg  lege om du er i tvil)

kl 14:00 – ikke spis/ drikk etter kl 14 – svært viktig. Bland 4 ss epsomsalt  i 7,5 dl vann og sett i kjøleskapet.

kl 18:00 – Drikk 2 dl blanding (epsomsalt og vann)

kl 20:00 – drikk 2 dl blanding

kl 21:45 – Lag olivenblanding : 1,5 dl olivenolje og ca 1,5 frisk presset rød grapefrukt/ sitron. Ristes godt slik at det blandes godt. Gå på toalettet og gjør kveldstellet nå.  Før du drikker olivenblandingen

kl 22:00 – Drikk olivenblandingen i løpet av 5 min. Legg deg straks på din høyre side, i sengen. Ligg stille i 20 minutter. det er ikke smertefullt. Epsomsaltet har åpnet gallegangene. Ikke reis deg da det kan føre til kvalme. Sov godt🙂

Neste morgen( kl 06-07) – Ta 2 dl Epsomsalt blanding , du kan godt legge deg igjen.

2 timer senere : – Ta 2 dl Epsomsalt blanding( den siste).

Det vil være diare om morgenen da salt oppløsningen er vanndrivende. Se etter flytende gallestener i toalettet🙂

Kan begynne å spise lett mat ca kl 12:00 -punktum-

Skjønner du nå hvorfor jeg fikk assosiasjoner til C24 – kuren. Den er i grunn helt lik.

Og jeg husker da jeg tok C24 kuren for mange år siden så lå det mange små lysegrønne ruglete «steiner» og fløt i toalettet.

Jeg  lurte på, hva jeg hadde spist som så slik ut, for jeg ante  ikke at dette var gallesteiner.

Har kun brukt Epsomsalt i fotbad og det er svært effektivt. Da er det viktig med en god skrubb for føttene blir skikkelig oppbløtt. Og etter en god skrubb blir de som små babyføtter igjen.


Foto: colourbox.com
En link som er verdt et besøk : http://gallstoneflush.com/info.html

7 kommentarer

Filed under Tips

7 responses to “Lever rens

  1. det beste er jo absolutt å bare spise fornuftig i hverdagen.🙂

  2. Det frister nok mer med fotbad enn å spise epsom-salt ja😀 Men spennende innlegg!

  3. Dette snuste jeg på for en stund siden selv. Var inne på bloggen til Trine Grung og leste om det:-)) Epsomsalt er vel det samme som engelsk salt eller?? Men best å gjøre det i forbindelse med fridager, ellers så kan det bli travelt, he,he. Husker hvordan det var da jeg tok C24 og lokket mannen med på en runde med C24, ha,ha,ha…. Ble kun den ene gangen han tok den kan jeg si. De andre gangene jeg har tatt C24 er ene og alene. Men før jeg begynte å spise lavkarbomat tok jeg slike «kurer» 2-4 ganger pr. år. Nå kan jeg ikke huske sist. Tror nok effekten er så som så, ren sunn mat er nok det beste for kroppen.

    • Jeg har tatt C24 den ene gangen, det smaker helt forferdelig. Og jeg kommer sikkert ikke til å gjøre det igjen He he he.
      Epsomsalt og Engelsksalt er det samme. I et fotbad så har jeg vel ca 2 ss. Og skal si har huden blir veldig oppbløtt. Så pass på at du har noe du kan skrape/ børste av død hud med.
      Jeg har til og med brukt neglene og «gått» gjennom foten og fått av hard hud. Og pass på å smøre føttene med en god fotkrem etterpå. Lykke til🙂

  4. P.S. glemte jo å spørre…… hvor mye salt bruker du når det brukes som fotbad??

Legg igjen en kommentar

