Møt deg selv

I mitt Biopat studie opplevde jeg noe spesielt.

Vi hadde psykologi og læreren vår ville vise oss flere alternative metoder innen faget.

Vi fant frem pair og dekkende maling og pensler.

  • Vi satt på puter på gulvet og lukket øynene og slappet av. For hvert åndedrag sank vi dypere inn i oss selv. Vi snakket ikke, bare satt stille og slappet av. På en måte mediterte vi.
  • Etter en stund åpnet jeg øynene og tok den fargen jeg følte mest for der og da. Og begynte å male på arket helt spontant.
  • Vi brukte flere farger for det var helt opp til oss selv hva og hvor mye vi ville tegne.
  • Da jeg følte at jeg var ferdig la jeg bildet et lite stykke unna meg og kikket på det.
  • Deretter skulle vi «kjenne» på hva vi hadde malt.  Hva slags følelser fikk vi? Hva slags følelser ble vekket ? osv
Og slik tegnet jeg møtet med meg selv ♥
Jeg har ikke tegningen i dag, men jeg malte et kjempe stort tre med masse grønne blader. Tett med blader. Stammen på treet var brun, med kraftige greiner. Røttene var kraftige som syntes over bakken.
Vi analyserte det frem og tilbake og var svært fornøyd med oss selv.
En lærerik dag både som fag og om oss selv.
Prøv selv en dag eller prøv sammen med familien ♥
Legg igjen en kommentar

Filed under Litt av hvert

Legg igjen en kommentar

