Makspuls og hvilepuls

Nå altså….
I dag startet jeg fantastisk bra. Jeg var tidlig oppe og trimmet med det nye treningstøyet.

Det var varmt og godt tidlig morgen kl 8 her i Spania, men helt perfekt for morgen trim.

Jeg hadde et innlegg som jeg postet for en stund siden i hodet mitt da jeg la på sprang.

«Den beste tiden på døgnet å trene er rett etter at man har stått opp. Kroppen er lettere dehydrert etter en lang natt med søvn. Det er viktig med et stort glass med vann før man starter morgen trimmen.

Og vann er viktig å få i seg hvis ikke vil selve fettforbrenningen bli svekket og ikke minst utholdenheten bli svakere.

Det er  viktig å ikke trene for hardt, men en rask gåtur eller en lett joggetur om du er mer veltrent. Også bør man ikke holde på mer enn en time. Og nå kommer essensen: Når du kommer tilbake fra treningen er det viktig å spise frokost med det samme. Før dusjen. For kroppen skriker etter næring «

Jeg gjorde akkurat etter boka, jeg sto opp, drakk vann, jogget lett, drakk mer vann og spiste frokost med en gang jeg kom tilbake.

Og om det ikke var nok med alt treningstøyet jeg kjøpte i går.

Jeg kjøpte meg en pulsklokke i dag til 15 € (ca 120 norske kroner)

Så akkurat i dette minutt holder jeg på å teste hvile pulsen min. Men det funket ikke så bra sammen med blogging for pulsen gikk opp da jeg begynte å blogge.

Men det visste jeg igrunn, jeg blir litt giret av å blogge🙂

Her er noen linker om maks puls og hvile puls. Jeg liker å sette meg inn i ting skjønner du ….

Treningsforum
Wikipedia

Denne sommeren og høsten skal bli fin.

Legg igjen en kommentar

Filed under Tips

Legg igjen en kommentar

