Hjemme i gata der jeg bor.

I går kveld kjørte vi inn i gata der vi bor. Det er alltid passende ordtaket » borte bra men hjemme best»  kom snikende ut av munnen min.

Og katten kom løpende, så glad, men samtidig litt snurt. » Hvor har dere vært, gi meg litt mat først, ikke kos med meg akkurat nå «. ♥12 åringen hadde bestemt seg for at utpakking fikk være, for katten skulle koses med først. Men det ville ikke katten.

og når man pakker ut etter over 3 ukers sommerferie gjennom Europa så er det som selve juleaften.

♥12 åringen har kjøpt seg masse klær og sko. Sko er såååå billig i Spania, pluss at det var salg. Vi snakker 5 € for et par osv, maks 10€. ( 40-80 kr)

Mannen er litt dyrere i kost. Han har kjøpt action kamera. Og longboard !!!!

Nei, jeg er ikke gift med en 20 åring. Han er snart 45.

Men jeg har kjøpt allverden merkverdige mel sorter, supermat og frø. Dere som leser denne bloggen er sikkert like interessert i slike ting dere også, men for andre som ikke er på den banen, syntes sikkert at jeg er rar.

Her er listen:

1 kg mandel mel (42kr)

500 gr mandel mel ikke skoldet ( 18 kr)

Chia frø

Gojibær

sesamfrø

sesammel

linfrømel uten skall ( gult)

linfrømel med skall (gult med brunt skall)

Bi pollen

Maca

Lakrisrotpulver

Mandelmelk pulver

Stevia

Vanilje Bourbon

Det så så mye ut da jeg la alt på kjøkken benken i går men listen ble ikke så veldig lang. Den kunne nesten vært lenger 🙂

Ellers er det millioner av aviser, regninger, reklame som skal pløyes igjennom.

Også har jeg fått ei pakke fra Vistaprint

Det kommer jeg tilbake til i morgen.

Nå skal jeg lage noen rundstykker av mel sortene som jeg har kjøpt inn 🙂

12 kommentarer

Filed under Litt av hvert

12 responses to “Hjemme i gata der jeg bor.

  1. Hehe, du har kjøpt mye rart ja 😉
    Ja den tapeten av Pip er også herlig, men tror ikke jeg får gjennomslag for den 😉

  2. Alltid gøy å komme hjem å tømme kofferten for godsaker fra det store utland. Vi er nok ikke alene om å ha den full av mel og diverse 🙂

    • Jeg tror det er mange med samme interesse som gjør det samme. Det er så mye artig som man finner rundt om i utenlandske helsekost butikker.
      Jeg var i en MEGA stor helsekost butikk i Frankrike. Jeg måtte sende mann og barn avgårde for jeg trengte lang tid i en så stor butikk 🙂

  3. Inger

    Ser du har kjøpt maca i Spania.
    Var det lett å få tak i og var det i helsekostbutikk du fant det?
    Har snart brukt opp mitt og ønsker meg nytt når jeg drar til Spania om litt over en uke.

  4. Velkommen hjem og så mye spennende du hadde kjøpt deg da:-)) blir sikkert mye kjekk kokkelering på kjøkkenet hjemme igata du bor:-)) Må ærlig inrømme at jeg ikke vet hva alt er, men det meste er kjent.

  5. Inger

    Nei ikke i forbindelse med jobb.
    Vi ønsker oss litt forandring og helst til et varmere sted..
    Yngstemann skal gå siste året på ungdomsskolen og ei på videregående, norsk skole.
    Jeg skal bare kose meg, håper på litt mer tid til meg selv og mitt ,med fokus på helse. Det er jo til det gode for hele familien også.

    • Vi har snakket om det samme, vi også.
      Vi var å kikket på den norske skolen da vi var der nå i sommer.
      Det kommer til å bli kjempe fint. Det er jo sikkert varmt nå i august men så kommer det deilige varme høstdager, vinter og nydelig vår.
      God tur og fortell hvordan det går med dere i Spania 🙂

Legg igjen en kommentar

