Lavkarbo rundstykker

Her har jeg laget noen kjempe gode små lavkarbo rundstykker. De er glutenfrie og veldig mettende.

Rundstykke nr 2 har undersiden opp.

4 egg

10 gr Fiber  Husk

40 gr Linfrø

40 gr Solsikke frø

80 gr mandelmel

Stekt i ovnen på 180 C ° i ca 15 minutter

Måtte jo prøve den nye silikon formen som jeg har tatt med hjem fra Frankrike 🙂

Det ble 12 stk små rundstykker.

Og nå har jo jeg kastet meg på   

Diett. no er et nettsted hvor man kan legge inn matvarer i ett diagram som regner ut næringsinnholdet.

Og jeg har selvsagt lagt inn tallene for rundstykkene mine og her er resultatet

Energi
Fett : 58 %
Protein: 37%
Karbohydrat: 5%
Hvert rundstykke inneholder
0.8 gr karb
4.38 gr fett
6.3 gr protein
( men husk at rundstykkene er små )
Jeg spiste disse rundstykkene med majones og saltpølse.
<script type=»text/javascript» src=»http://blogglisten.no/c.js?id=30259″></script&gt;



6 kommentarer

Filed under Lavkarbo og LCHF

6 responses to “Lavkarbo rundstykker

  1. Super oppskrift!! Disse kan man til og med spise når man er på atkins induksjon (i små mengder da, pga mandelmelet). Kanskje jeg må bake litt i kveld…… 🙂

    Er ikke diett.no genial! Det finnes jo andre programmer også, men diett.no er best på å telle karbohydrater – pluss at man får oversikt over mengde vitaminer og mineraler man får i seg! 🙂

    • Det var igrunn ditt siste innlegg som fikk meg til å bruke Diett.no
      Jeg likte oversikten over alle vitaminer og mineraler 🙂
      Og spesielt karbohydrater, proteiner og fett.

  2. Elisabeth

    De så gode ut. Jeg bakte de du lagde da du var på reise, med ost i. Kjempegode og mettende. Lurer på hvorfor bildene på bloggen din er så lange? Ville bare si fra hvis det er noe du kan gjøre fra der du opererer. Hyggelig å titte innom bloggen din:)

    • Hei Elisabeth. Hyggelig at du kikker innom bloggen min.
      Så lurt å lage rundstykkene med ost inni. Det tenkte jeg ikke på 🙂
      Jeg gikk inn på en annen pc for å se etter lange bilder. Men jeg kunne ikke se at det var noe feil.
      Så jeg vet ikke helt hvordan jeg kan rette på det 🙂

  3. Lisbeth

    Jeg sjekket med 2 forskjellige nettlesere: med Chrome ble bildene fine, med Windows ble de lange 🙂

Legg igjen en kommentar

