Frustrert over ungdommen huset

Som mor blir man noen ganger frustrert over ungdommen i huset. Ta til eksempel den mellomste her hos oss.

Han er en kjempe fin gutt. Kjekk kar, glad og fornøyd. Alle som treffer han blir alltid veldig begeistret, for han er veldig imøtekommende og prater som en foss noen ganger.

Han er glad i mat, spiser til alle tider og en rotekopp.

Men nå om dagen har ting gått litt over styr. Det er sommer og sommerferie, jeg skjønner at det er gøy å være ute.

Han går seint ut om kvelden og kommer ikke hjem før 03 og noen ganger kommer han hjem kl 05 på morgenen.

Og da er han trøtt som en strømpe selvsagt, det er jo vi andre her i huset også.

Men da skal ha spise for han er bare sååååå sulten. Og det klarer han å fortelle alle i huset. Og når han er ferdig med å spise så klarer han ikke å gå stille i trappen på vei til soverommet. Neida, da prater han høyt mens han løper ned trappen. Som mor blir jeg  fryktelig irritert. Nå mener sikkert flere at jeg må ta det opp med han.

Og det har jeg gjort, mange ganger. Men han hører liksom ikke på det. Jeg har prøvd å nekte han å gå ut men til ingen nytte.

HVA SKAL  JEG GJØRE ?

.

.

.

.

.

.

.

Glemte jeg å nevne at det gjaldt hann katten vår Påsan?

Han er 1,5 menneske år. Vi katte folk sier sånn. Menneske år, også pleier vi å legge til hvor mye det er i katte år.

Men jeg vet ikke helt hvor mye det er i katte år. Men han er en ungdom det er helt sikkert🙂

 

 

14 kommentarer

Filed under Litt av hvert

14 responses to “Frustrert over ungdommen huset

    • Det er helt sant altså. Katten «prater» konstant.
      Også skal han inn om natten, og helst få seg mat og når han er ferdig løper han ned trappen mens han mjauer som en hann katt gjør.
      Og så skal han helst legge seg på gulvet inne hos oss. Og om døren ikke er åpent mjauer han enda høyere🙂
      For et himla leven kan du tro🙂

  1. Pia

    He he, begynte å lure her – være ute til klokka tre?!? Glad det var en katt…;)

  2. Katten første leveår er 18! menneskeår, så har de «vanlige» år som oss..
    Dvs, ungdommen din er 18,5 år – så forstår godt han er ute å reker til 3-5 tida om morningen…. (akkurat som en vanlig 18 åring;))

  3. Hehe, begynte å lure der ja!🙂

  4. Ida

    Haha, nå måtte jeg le🙂

  5. Ble litt svett der gitt…

  6. Inger

    Kjære vene tenkte jeg da jeg leste det..
    Du skriver jo om sønnen min jo..
    Oj sann, det var visst en katt, men du verden så likt oss mennesker.
    Men har jeg vært så ille, det kan jeg ikke «huske»..

    • Ha ha ha. Festlig at sønnen din ligner på sønnen…….nei,katten min.
      Jeg tror jeg husker hvordan jeg var da jeg var ungdom, ha ha ha ha.
      Snill og grei ihvertfall🙂

Legg igjen en kommentar

