Chia frø som spirer velvillig.

En liten oppdatering på mine flotte Chiafrø spirer.

Jeg har jo ikke hjerte til å klippe ned de flotte grønne spirene mine. For det skal sies at jeg har ikke grønne fingre og disse vokser velvillig hos meg.

Så her kommer det svar på noen spørsmål som jeg har fått:

◊ Jeg har lagt papir håndkle på et fat og drysset over Chia frø. Og vannet med en en sprute flaske( flere ganger daglig). Frøene har stått tidvis på    kjøkkenbenken i skyggen og korte perioder ved vinduet i sola.

◊ De kan brukes i salat, som garnityr og jeg tenker litt på å » juice » dem slik at de blir en Chia shot🙂

◊ Spirene har en skarp smak. De kan minne om en blanding av ruccola og løvetann. Jeg tenkte at disse spirene er          fantastiske til leveren med det samme jeg spiste dem. Det, på grunn av den litt bitre smaken.

◊ Siden jeg har papirhåndkle i bunnen av fatet under spirene er det lett å høste dem. Jeg tar  av hele og klipper med saks,    prøver å få med med så mye stilk som mulig. Det er jo mye næring i stilken også.

Her er en nettside som selger utstyr og frø til diverse spiring. Ellers har jeg mer om spirer på venstre side under kategori   » saker jeg er nysgjerrig på »

5 kommentarer

Filed under Litt av hvert

5 responses to “Chia frø som spirer velvillig.

  1. Da skal jeg jammen meg sette chia til spiring i morgen den dag😀 Håper på like bra resultat som deg!🙂

  2. Tilbaketråkk: Grusomt gode “snurrings” til lunsj | KROPP I BALANSE

  3. Dag Henrik

    Takk for spirende inspirasjon! ☺
    Kan de ikke bare spises hele, uten å måtte klippes?

Legg igjen en kommentar

