Stars and stripes i lavkarbo stil

Nå er jeg såååå fornøyd. Jeg måtte si høyt til meg selv tidligere i kveld » Du er så flink Aila til å lage gode lavkarbo oppskrifter» Og jeg var til og med veldig  enig🙂

Her har jeg bakt tynne brød hvor jeg har brukt en pepperkakeform for å lage et «artig» utseende.

Også da jeg la to striper med ekte majones på, så tenkte jeg med en gang stars and stripes. Og det ble hele 28 stars ut av oppskriften.

Og nå lurer sikkert noen på » hva er det jeg ser,  er det hvetemel? »

Neida, det er Ketolyse protein bakemiks.

Jeg kjøpte bakemiksen på Meny.

Jeg har ikke prøvd det før og følte at nå var tiden inne for og ta skrittet videre inn i ketolyse verden.

Og tam tam tam, trommevirvel……Oppskriften, med tallene over innholdet kommer rett etter.

Har du pennen klar?

3 egg

1 dl kremfløte

2 dl Bakemiks

6 dl mandelmel

20 gr husk

2 dl knust linfrø

Jeg brukte også bakemiks til å kjevle ut deigen. Husk bakemiks på bordet også slik at du får løsnet brødet.

180 c° i ca 10 minutter. Følg med slik at de ikke blir svidd. Jeg fikk ca 28 stk stars.

Karbohydrater : 0.7 gr ( pr stk)

Protein : 6.3 gr ( pr stk)

Fett : 4 gr ( pr stk)

Er det ikke flott? Og de var gode også🙂

Du kan godt drysse litt grovt salt over så blir de litt salte også.

Følg med i morgen også.

Da kommer det en post over en fantastisk lavkarbo lunsj, frokost, piknik, what ever……rett.

 

 

 

 

 

12 kommentarer

Filed under Lavkarbo og LCHF

12 responses to “Stars and stripes i lavkarbo stil

  1. Pia

    He he, det blir litt gresk for meg, med ketolyse bakemiks og sånn;) Men du er flink som lager mat som sikkert krever litt ekstra (nå tenker jeg sånn ingrediensmessig…)

    • Det skal ikke være enkelt å være sunn🙂
      Ketolyse bakemiks er for å øke protein innholdet. Proteiner liker vi🙂
      Har du vært innom Nille bloggen, Pia. Du har jo vunnet …….

  2. Artig å se at det er fler av oss som har full fokus på lavkarbo for tiden. Kanskje det har vært en deilig sommer for fler enn meg?
    Disse må jeg prøve! Har hatt full fokus på lavkarbo, og skal straks avgårde å kjøpe ketolyse sticks, for å se hvordan jeg ligger ann

    • jeg må innrømme at jeg har hatt litt tilbake fall etter sommeren. Har nok drukket litt mye brus og da er veien kort til andre usunnheter.
      Jeg jobber for å «hanke » meg inn igjen🙂
      Men er på god vei ……tilbake til lavkarbo livsstil igjen.
      Men uansett sommeren har vært kjempe flott. Og dere har vært på fjell tur i Portugal🙂

  3. Her er det is og pannekaker det har gått for mye av! Mens brød feks har jeg omtrent ikke spist (heller ikke pasta, ris eller potet), så noen gode vaner må jeg jo ha lagt til meg de siste mnd….🙂

  4. Tilbaketråkk: Grusomt gode “snurrings” til lunsj | KROPP I BALANSE

  5. Tilbaketråkk: Lavkarbo/ LCHF hos meg | KROPP I BALANSE

  6. elisabeth

    husk? :s

    • Husk – er skall av psyllium frø (loppefrø). Som ikke inneholder kalorier eller karbohydrater🙂
      De er ekstremt fiberrike. Fåes kjøpt på enkelte matbutikker eller på helsekost butikken.

Legg igjen en kommentar

