Folkets liste…….

Jeg er stadig innom siden til Are Kalvø for han skriver så flott.

Også elsker jeg listen over ting vi liker ved samfunnet vårt som folk har skrevet på bloggen hans.

Jeg blir så glad og stolt på en gang.

Bare hør her :

At hjerta er større enn vettet.

At kardemommelova til tider er viktigare enn grunnlova.

At jeg kan levere en mistet kosebamse på nærbutikken, og de lover å beholde den til noen henter den… At uansett hvor mye det regner, så håper vi på sol og varme – neste sommer!!

 at skolen har reservelangrennski til innvandrersønnen som stiller i splitter nye slalomski på årets store skitur.

At billettsjekkeren på Trondheim kino kommer inn i salen etter at reklamen har begynt og spør: «Har aill billætt her? Ok, da e det greitt da!» og går ut igjen.

Jeg liker Lånekassa. Den, sammen med gratis utdanning, barnetrygd, pappaperm og barnehager gjør at jeg nå i løpet av et år er ferdig lege, og underveis skal føde et barn selv om jeg ikke har noen jobb, alt uten å freake fullstendig ut. Tenk at jeg har tatt dette som en selvfølge!

Liker også at jeg iblandt møter Jens Stoltenberg på butikken når det tydeligvis er hans tur til å handle. Da hilser jeg, og han hilser tilbake. 🙂

at Bergenbanen og Hurtigruta minutt for minutt blir det store samtaleemnet i lunsjpausa

At Staten finansierer en gratis telefon som folk kan ringe inn til for å høre om blåskjellene i deres nærmiljø er giftige akkurat nå.

Nydelig liste. Jeg vil for min del legge til allemannsretten, gratis turisthytter, og det mest fantastisk, at det sitter frivillige over hele landet som bare venter på at du skal gå deg bort 🙂 

At eg ein gong overhøyrde landets statsminister presentere seg slik på ein fest: «Hei, jeg heter Jens, jeg er broren til Camilla.

Det finnes mange 100 slike kommentarer på siden til Are Kalvø. Gå inn å se selv.

Det er så greit på bli minnet på hva vi har her i landet vårt, syntes jeg.

Det fort gjort å glemme noen ganger vettu ♥

4 kommentarer

Filed under Tips

4 responses to “Folkets liste…….

  1. Ja vi bor i et flott land! Takk for at du deler!

    Vi har venner som måtte vente med å få barn – til de fikk råd. De bor ikke i Norge.

    Mange klager på høy skatt. Jeg gjør ikke det. Spesielt vi som har barn får skatten igjen – i gratis skole, gratis lege, barnetrygd osv osv..

    Og TENK hvis vi måtte selge huset for å få råd til et lengre sykehusopphold – fordi vi ikke hadde sykeforsikring!

    Norge er er godt land å bo i! 🙂

  2. Jeg klager heller ikke på høy skatt. Folk må skjønne at skattepengene våre holder landet opp og det gjør til at alle har en mulighet. Fattig som rik 🙂

  3. Så herlig 😀 Skal inn å lese mer. Takk for at du delte denne!!

Legg igjen en kommentar

