I dag 11 september ………….

I dag på denne datoen for 20 år siden lå jeg på Tønsberg sykehus og hadde veer.

Jeg kan le av det nå men jeg var 20 år og hadde fryktelig vondt. Og en tanke kvernet rundt i hodet mitt. Det gikk lettere inn enn ut. For ungen ville ikke ut. Nå kommer det en fødsel skremsel historie.

For ungen satt fast og jordmor løp ut i gangen og ropte på hjelp. Ja hun ropte på HJELP. Og inn kom det en lege. En lege med to krykker. Da tenkte jeg, nå dør jeg. Men siden jeg skriver dette nå så er jeg i live og alt gikk fantastisk bra med ungen også. Legen prøvde det meste, men endte med en tang. Og jordmor informerte om at de måtte brekke kragebeinet for det var der hun satt fast. Stakkars lille barn, litt dramatisk start på livet.

Men hun er like blid. GRATULERER MED DAGEN I DAG AMANDA 🙂 🙂

Her er mor og datter utstyrt med  nordlands bunad. Og mitt opphav er nordlandsk.

Trodde dere jeg skulle snakke om terror i USA?

Neida, ungen min var 10 år den dagen da terror handlingen i USA skjedde og jeg husker jeg satt og så på CNN hele ettermiddagen og kvelden og hva vi gjorde med bursdagen husker jeg ikke helt. Men vi feiret den nok helgen i forkant tenker jeg 🙂

Idag skal ungen ha sitt første familie selskap i sin egen stue og med sine egne kaffekopper. Og jeg vet at hun hadde mega party i går kveld og da vet jeg at hun er litt «gusten» i dag.

Gratulerer med dagen Amanda 🙂

 

 

3 kommentarer

Filed under Litt av hvert

3 responses to “I dag 11 september ………….

  1. Gratulerer med dagen til henne 🙂 Godt å kunne se på denne dagen som noe positivt i stedenfor å kun assosiere den med terrorangrepet 🙂

Legg igjen en kommentar

