Dehydrator

Jeg har en stund tenkt på å kjøpe en dehydrator.

Og er litt i tvil hvilken type jeg skal kjøpe og hvor.

Skal det bli den fra Sanabona , eller den fra UK Juice eller en fra Felleskjøpet i Norge?

Ja, Felleskjøpet kom med en katalog i dag og mannen min som er meget observant  så at Felleskjøpet hadde en dehydrator eller tørker som det het i katalogen.

Jeg Googlet litt rundt og fant frem til produsenten av dehydratoren (Tre Spade – Italiensk).

Det virker som en helt ok vare. Det kjekke er selvsagt at jeg kan dra til Felleskjøpet og kjøpe den med meg hjem nå og om det skulle være noe galt med den kan jeg gjøre det samme, bare omvendt. Også koster den 1750.- på Felleskjøpet mot 2800,- på Sanabona.

Må nok tenke litt til på dette🙂

14 kommentarer

Filed under Litt av hvert

14 responses to “Dehydrator

  1. Elisabeth

    Jeg ønsker meg også veldig en dehydrator, men syns den fra Sanabona er veldig dyr. Håper du legger igjen et spor her om du gjør et valg og kjøper her eller der:)

  2. Elisabeth

    Forresten lønner det seg vel å kjøpe den med 9 brett fra Sanabona, hvis man velger det merket. Den koster bare 500 kroner mer, 3300,- Eller blir det uøkonomisk i bruk hvis man ikke bruker alle brettene, tro? Vet lite om bruk av disse, noen som kan dele erfaringer?

  3. Une

    Jeg skal ikke mene noe om man bør velge Felleskjøpet eller Sanabona, men hvis man kjøper Sanabona sin, syns i alle fall jeg det holder i massevis med 5 brett. Med mindre man er en slik en som storproduserer🙂 Den med 9 brett er svære greier.

  4. Une

    Lykke til i alle fall, jeg er veldig glad for min🙂

  5. Jeg kjøpte den med 9 brett fra Sanabona i sommer. Den bråker litt, så for oss som ikke har kjøkkendør inn mot stuen, så blir det litt planlegging rundt når den kan stå på.
    Jeg kjøpte 4 paraflexunderlag, men måtte hive meg rundt å bestille 4 til, for de brukes til nesten alt.
    Når jeg først har den på, så fyller jeg den gjerne opp, og syns ikke 5 hadde vært nok.
    Har laget mye forskjellig, men venter fremdeles på inner tieren…
    Produksjonen er greit, men rett oppbevaring er en utfordring. Har kastet litt pga. gjær lukt/smak etter et par uker. Det er nok meg som ikke har tørket lenge nok…

  6. jeg har SÅ lyst på en,men jeg får liksom aldri ut fingeren og tenker at om jeg an bruke ovnen sparer jeg jo de pengene :p

  7. Skjønner så inderlig godt at du vil kjøpe deg en dehydrator🙂 Selv hadde jeg ikke kunnet vært foruten.
    Egne erfaringer: 1: Spiste mat som var laget i en annen tørkemaskin i sommer og konklusjonen er at den maskina ikke fikk knekkebrødene crispy. 2: Over alt har jeg hørt at Excaliburen er nr 1 på markedet, en av grunnene er at den tørker maten jevnt og resultatet- tørr og crisby crackers selv om du kjøper en med 5 eller 9 brett. 3: Jeg er glad for at jeg kjøpte 9 brett, da jeg lager store porsjoner (feks min eplegranola) som gjør at jeg har frokostblanding i mange uker framover. 4: Bestiller du Excaliburen så vit at den bråker. Har du et sted å sette den, bort ifra ditt oppholdsrom så kan det være kjekt😉 5: Anbefaler deg til å kjøpe en tørkemaskin- for det gjør Raw Food utrolig varierende, smakfull og spennede!❤
    Lykke til med ditt valg og innkjøp av en spennede maskin. Ønsker deg en riktig fin dag.

    • Så flott utfyllende informasjon.
      Jeg er heldig å ha et flott vaskerom som er i nærheten av kjøkkenet.
      Og der har jeg en stor benk som jeg hadde tenkt å ha den.
      Takk for tipsene dine🙂
      Ps jeg er innom bloggen din stadig vekk🙂

  8. lynn

    Hvordan var den maskinen da?

    • Jeg har ikke kjøpt den ennå. Jeg er fortsatt i tenke modus🙂
      Det er jo dyrt og jeg føler at jeg må bruke den mye slik at det ikke blir enda en «duppe dings» som ender i kjøkken skapet🙂

Legg igjen en kommentar

