En god ide ?

Hva skjer her, a?

Nei, jeg drysser ikke sukker over knekkebrødet før det skal stekes.

Jeg holder på å lage knekkebrød og er opptatt av at det skal være masse fiber i dem.

Og da kom jeg på den geniale ideen at jeg skulle fylle en «sukker» drysse med Husk fiber.

Jeg har selvsagt Husk fiber i deigen men tenkte at » mye er bra….» og drysset litt over knekkebrødene før de gikk i ovnen.

Men planen er at jeg kan drysse Husk over det meste. Hva med frokosten? Eller salaten?

Jeg har ikke prøvd ennå men ideen ligger i hodet og venter på å bli utprøvd🙂

 

8 kommentarer

Filed under Lavkarbo og LCHF, Tips

8 responses to “En god ide ?

  1. Jeg har lest at man trenger mindre fiber når man spiser lavkarbo… Men de lærde strides sikkert når det gjelder det.🙂

    • Jeg har lest at jo mer fiber, jo bedre, innen lavkarbo også🙂
      Leste et sted at fiber kunne trekkes fra på karbohydratene. Eks 20 g karbohydrater hvorav 12 gr fiber= 8 gr karbohydrater ( enkelt forklart )
      Men det er som du sier det strides helt sikkert om det🙂

  2. Ble det bra? Smakte det bra? Jeg får veldig mye luft i magen av mye fiber. På norske innholdsfortegnelser er fiber trukket fra karbo.

    • Det smakte godt.Merket ingen luft🙂 Jeg var selv litt skeptisk til Husk fiber drysset mitt. For jeg var litt rett for at det skulle bli «brent» smak men det det ble det ikke.
      Oppskriften kommer senere🙂
      Sier du det at fiber er trukket fra på karbo?
      Jeg mener at det var i Atkins jeg har lest om at man kan trekke fiber fra. Mener du at Norge har kommet såååå langt🙂 ?

  3. Eva

    For mye fiberhusk kan gi diare, det har jeg opplevd! Men jeg har vært ekstrem da, drukket 1 tsj med fiberhusk på morgenen før frokost, og 1 tsj på kvelden med et glass vann.

Legg igjen en kommentar

