Luksus kokosmakroner

I går lagde jeg noen nye kokosmakroner. Denne gang med sjokolade biter og paranøtter.

Her står kokosmakronene i kø for å komme seg i ovnen. De måtte vente på at knekkebrødene skulle bli ferdige.

Her er oppskriften:

4 egg 

1 ts sukrin + litt stevia  ( jeg ville unngå den «kalde» smaken som sukrin kan gi men blandingen var helt ideell)

40 gr paranøtter (grov males)

50 gr sjokolade ( 99% , kan velge en annen sjokolade, grov males)

60 gr kokosfett

120 gr kokos

Alt vispes sammen slik at kokos fettet fordeles ordentlig

Stekes i ovnen ca 160°C i   5- 7 minutter,  Ca 12 stk i muffinsformer

Det er:

1 gr karbo i hver makron

5 gr protein i hver makron

20 gr fett i hver makron

Utrolig sunne🙂

10 kommentarer

Filed under Lavkarbo og LCHF

10 responses to “Luksus kokosmakroner

  1. ååå de må jeg prøve😀 Ser supre ut! Elsker paranøtter!

  2. Kokosmakroner med sjokolade,hmmmmm at jeg ikke har kommet på det selv. Genialt:-) Har selv laget knekkebrød og chilipaste idag, nå gjennstår bare å bake brød, men det får bli etter trening. Ha en fine dag videre og takk for tips ang. kokosmakroner og det å putte andre ting inn i de:-)

  3. Dette så jo veldig godt ut🙂 Kokosmakroner minner meg og jul!

  4. Betina

    Dette skal jeg prøve, men lenge siden det er kommet noe nytt fra deg, sluttet og blogge?
    Mvh Betina

    • Er «litt» opptatt om dagen med 2 jobber.
      Er midt i et jobb skifte og jobber for øyeblikket ved 2 arbeidsplasser. Overlapping kan man kalle det. Men jeg kommer snart tilbake🙂

Legg igjen en kommentar

