Bipollen før våren setter inn

Sola skinner fra klar himmel og det aner meg at våren er i anmarsj.

Her er min ♥13 åringen på tur på Karjohansvern i Horten.

Flott hva?

Men det var egentlig våren jeg skulle komme inn på i dette innlegget.

For jeg ,som mange andre får ymse plager når våren begynner å «springe» ut.

Det skal sies at jeg har vært fryktelig plaget for noen år siden. Da snakker jeg om feber, røde øyne, rennende nese og øyne osv. Men etter en omfattende kostomlegging har plagene blitt like omfattende redusert.

I år er jeg litt PRO= før.

Jeg har nå i flere uker tatt bipollen i små mengder. Snakker om 2-4 små pollen korn daglig.

Og i dag har jeg fylt opp kapsler med pollen. Så fra i dag skal jeg ta hele kapsler med bipollen. Disse kapslene  har jeg kjøpt på Iherb.com. En fantastisk størrelse på dem ( str «OO» ) . Så nå skal kroppen min øve seg på å håndtere pollen og danne en god motstand gruppe som er klare når pollen sesongen setter inn for fullt ute.

Men bipollen er ikke bare for allergikere men for alle.

Bipollen har en naturlig foryngende egenskaper, styrker energien, mot alle allergier og bedrer fordøyelses problemer.

Bipollen har også en betennelses hemmende virkning. Kan også knuses og lages til en smørbar  deig ( ha i bitte litt olje) og smøres på betente steder som kviser osv.

Bipollen øker også oksygen opptaket i kroppen og stimulerer til bedre produksjon av røde blodlegemer.

Jeg er så fasinert at Bipollen at jeg kjøpte et glass (til) da vi var på ferie i Spania. Det var en spansk bonde som ville selge meg sine bipollen og enda jeg visste at jeg hadde et stort glass fra før.

Men nå har jeg til og med fylt opp et lite glass til min svigermor slik at hun også skal få kjenne bipollens gode egenskaper.

(Om min mor skulle finne på å stikke innom bloggen min, så får hun også et glass med bipollen på søndag

Nå kommer en super lang liste over innholdet av bipollen, så det må jo være bra🙂

Aminosyrer:

tryptofan

leucin

lysin

isoleucin

metionin

cystin

tresonin

arginin

fenylalanin

histidin

valin

glutaminsyre

tyrosin

glycin

serin

porlin

alanin

asparginsyre

hydroksyprolin

smørsyre

Enzymer og co-enzymer:

distase

forfatase

amylase

catalase

sakkarase

diaforase

pektase

cozymase

cytokromer

laktatdehydrogenase

succinatdehydrogenase

Pigmenter:

xarmmepayll

alfa-og betakaroten

Mikronæringstoffer:

nukleosider

guanin

hexodecanol

auxin

xantin

alfa- aminosyresmørsyre

brassiner

hypoksantin

monoglyserider

gibberelliner

crocetin

diglyserider

kininer

zeaxantin

vernin

lykopen

peutosauer

Annet:

voks

resiner

steorider

vekstfaktorer

isorhamnetin

vernin

guanin

xantin

hypoxantin

nuclein

aminer

lecitin

glukosider av isorhamnetin

glykosider av kversetin

flavonoider

fenolsyrer

terpener

Listen er lang, men som jeg har sagt:  «Om jeg skulle havne på en øde øye så er rent vann og bipollen tingen»

BRB = be right back

 

Legg igjen en kommentar

Filed under Litt av hvert

Legg igjen en kommentar

