Bake kake søte.

Søndag og bursdag feiring på gang. Det er min mor som fyller år. Hmm…..58 år blir hun.

Burde jo lagt ut bilde av henne, men det ville hun ikke ha likt.

Men jeg tror ikke hun er innom bloggen så jeg tar en sjanse allikevel. Hi hi hi

Og min ♥13 åring har lovet at hun skal bake kake til mormor.

Men stakkars ♥13 har kastet opp i natt og ligger som en slakt på sofaen.

Og da er det jeg som kaster ….feil ordvalg. Jeg tok oppgaven som kakebaker. Og det ble selvsagt i beste lavkarbo ånd.

Nøttebunn med frisk krem:

160 gr nøtter (grovhakkes)

100 gr mandelmel

ca 100 gr sukrin + litt stevia for å «runde» av søt smaken

5 eggehvite ( stivpiskes)

180°C i ca 15-20 min

Frisk krem

90 gr smør (mykt)

125 gr ananas/mandarin ost ( 1pk)

70 gr sukrin melis + litt stevia for å «runde» av søt smaken

og mens jeg sto der så tenkte jeg at litt Granateple pulver kan jeg jo ha i. Og da ordet var tenkt så var beina i gang.

2 ss granateple pulver ( kan sløyfes 🙂 )

Alt røres sammen som en fin krem. Jeg brukte håndmikseren.

For de som lurer på hva Stevia er:

Og for de som lurer på hva granateplepulver så har jeg linket til bloggen til Mjuuugly.

Tam tam tamm…….trommevirvel

Jeg har brukt en 22 cm form derfor er den så høy og fin.

Hurrra for mamma som har bursdag.

 

 

4 kommentarer

Filed under Lavkarbo og LCHF

4 responses to “Bake kake søte.

  1. Oj… den så veeeldig god ut! 🙂

Legg igjen en kommentar

