Urinprøve i kjøleskapet……..

Den da jeg var ung syntes jeg at sellerirot var noe skumle greier. I supper og andre typer gryter dukket sellerirot opp som «paddehatter» og som ung spiste jeg poteter med stor iver. Men skuffelsen var stor da jeg kjente den skape smaken av selleri.

Men heldigvis har jeg kommet på bedre tanker.

Spesielt med tanke på at selleri inneholder store mengder kalium og organisk natrium som kroppen trenger  for å kvitte seg med avfallsstoffer. Sellerirot virker rensende og stimulerer nyrene, milten og leveren 
(helse og kost.no)

Idag har jeg spist en nydelig mos av sellerirot.

Det går fort å lage, det er bare å hakke opp sellerirot i små biter og koke opp i noen minutter.

Etterpå, en runde med stavmikseren og en stor klatt med meierismør blir det en nydelig mos.

Og da jeg forlot kjøkkenet så ropte jeg ut:

Jeg: » ikke hell ut vannet fra den blanke kjelen der»

Mannen: «hva skal du med det? »

Jeg: » drikke det, det er jo masse vitaminer i vannet»

Mannen min ser rart på meg og sier » Velbekomme»

Og akkurat nå ser det ut som det står en kjempe stor urinprøve i kjøleskapet.

Jeg har slike plast beger på 1/2 liter med lokk og den er i kjøleskapet med lysgul selleri  avkok.

Det kan vel hende jeg tar urinpr…..nei, selleri avkoken før jeg går og legger meg i kveld🙂

 

 

 

6 kommentarer

Filed under Litt av hvert

6 responses to “Urinprøve i kjøleskapet……..

  1. Kjekt å se at du blogger igjen🙂

  2. Anne Lise

    Ha ha du skriver på en herlig måte. Synes bloggen din er helt topp, og jeg koser meg hver gang det kommer et nytt innlegg.

    Anne Lise

  3. AnitaK

    Flott blogg du har! Så, når du lager mos av sellerirot, tar du bare vare på vannet da – og drikker det ved behov? Interessant🙂

    • Vannet må drikkes kort stund etter at det er kokt. For det forringes fort. Jeg drakk halvparten på kvelden og resten på morgenen etter.
      Det er ikke godt🙂 men jeg vet at 1 liter sellerisaft på helsekost butikken koster 70.-
      Selleri har en fantastisk rensende effekt. Man kan ta vare på vannet til brokkoli og blomkål osv.
      Takk for at du syntes bloggen er flott🙂

Legg igjen en kommentar

