Ess i ermet…..

Det fine med å spise mat med lite karbohydrater er at man får ikke lyst på mer karbohydrater, sukker suget er borte og man er mye mer opplagt. Vi snakker, MYE mer opplagt.

Her om dagen fikk min familie fryktelig lyst på fiskeboller i hvit saus. Og jeg måtte jo innrømme at det hørtes fristende ut. Og tenkte i en rasende fart hvordan jeg skulle løse det. Og familien min så at jeg tenkte sikkert «hvordan skal jeg lage den med minst mulig karbohydrater? » så de var kjappe å ønsket seg Vesterålens fiskeboller i hvetemel saus.

Så tenkte jeg ja ja vi prøver. Og fiskebollene fløt i hvit hvetemel saus med ekte meierismør. Skikkelig høykarbo.

Det hjelper liksom ikke at det står at fiskebollene er garantert glutenfrie på boksen når gluten er en av hoved ingrediensene i sausen.

Maten ble spist og alle var fornøyde.

Men utpå kvelden kom fysingen snikende. Det var skikkelig skummelt. Jeg har faktisk ikke «fyst» på noe på kveldene på veldig lenge. Så dette var litt skremmende.

Men jeg har alltid et ess i ermet.

Eksempel vis dette: Om vi har kylling filet til middag så steker jeg alltid opp litt ekstra som jeg putter i kjøleskapet som blir lunsj, frokost eller som denne gang kvelds mat.

Jeg spiste spiste litt kylling filet med majones og vips så var «fysingen» borte. Og jeg var på rett vei igjen…………….

Men for å si en ting om fiskeboller i hvit saus: Det er igrunn den verste mat kombinasjonen man kan velge seg.

For mel produkter blandet med meieriprodukter og igjen blandet med kjøtt eller fisk = tarmgass og slim som virker negativt på fordøyelsen og gir mindre energi. Så det ble nok med denne ene gangen🙂

 

2 kommentarer

Filed under Litt av hvert

2 responses to “Ess i ermet…..

  1. Ok, lenge til neste gang vi får fiskeboller da…….synd for oss andre🙂

Legg igjen en kommentar

