Når jeg kan bestemme

Når jeg får bestemme hva middagen skal være så er valget enkelt.

SUPPE…….

Og det ble det i dag, igjen.

Og det går så fort å lage også, bare se her:

Kjele på platen med en klatt smør, hakke opp en hel rød løk.

Bacon skjæres i små biter og stekes sammen med løk og smør.

Sellerirot, persillerot, gulrot kuttes i små terninger og surrer sammen med løk og bacon.

suppe kjeleLiker at alt kuttes i små biter, slik at alt  passer  i skjeen. Liker ikke slike store biter som man må bite over også faller det tilbake i suppa. Det blir bare søl.

Og hva er dette?

brokkoli

bilde mer brokkoliDet er stilken til brokkolien. Den skreller jeg og hakker opp og den smaker super godt. Fikk tips fra noen asiater at det var stilken som var best. Og jammen i meg har de rett. Jeg har selvsagt brukt «blomsten» også.

bilde suppe

 

En stor ts med Curry Paste. Dette gir et særpreg på suppen. Virkelig godt.

7.5 del vann og la alt små koke i 5 minutter.

Smak til med salt og pepper og andre urter eller krydder.

Helt på slutten heller jeg på fløte og 2 store spisekjeer med seterrømme, eller Creme Fraiche.

Et bittelite oppkok så er den ferdig. Og super god…..

Ferdig suppe En veldig mettende suppe som kan serveres til hverdag eller fest .

 

 

Legg igjen en kommentar

Filed under Tips

Legg igjen en kommentar

